Klient:

Škola Populo

Individuální doučování, které nemá ve světě obdoby, příprava na maturitu i zkoušky na vysokou školu pod jednou střechou

případová studie

Škola pomáhá s doučováním a zkouškami žákům základních škol i nastávajícím vysokoškolákům na desítkách poboček, úspěšně expanduje i do zahraničí

jsme zvýšili počet lidí přivedených na web
8
služeb Škole Populo celkem dodáváme
o 100 %
rosteme meziročně každý rok spolupráce

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

1

PŘESNĚ NASTAVENÉ PERFORMANCE KAMPANĚ

4BROS-4_9_2021-(10)

Nejdůležitější součástí naší spolupráce byly a jsou online performance kampaně. Prvním společným projektem byla menší facebooková kampaň cílená na stávající klienty. Ta dopadla velmi úspěšně. Jakub nás díky tomu následně požádal, abychom převzali kompletní správu Facebooku a proměnili ho ve smysluplný marketingový kanál. Před námi se síti sice věnovala jiná agentura, výsledky ale nebyly příliš uspokojivé. Teprve my jsme facebookovým kampaním dali strukturu, rozdělili je na prospekting a remarketing, škálujeme je a cílíme na relevantní publika.

Po čase jsme však narazili na limity single channel přístupu. Spolupráce s agenturou, která spravovala PPC kampaně, nepřinášela požadované výsledky. Marketing totiž funguje jako omni channel. Jednotlivé kanály se tedy mají podporovat a fungovat komplexně. Nakonec jsme správu PPC převzali také a začali tento druh kampaní spravovat.

Spolu s tím jsme se zaměřili také na SEO. Připravili jsme detailní analýzu klíčových slov, která jsou v souvislosti se zaměřením Školy Populo vyhledávaná. Na jejím základu jsme pak začali zpracovávat technické úpravy na webu a také sestavili obsahovou strategii pro content, aby dával smysl a naše aktivity podporoval.

Cesta zákazníka od poptávky po zaplacení je poměrně krkolomná. Jako složité se ukázalo především napárování revenue na kampaně. Ve spolupráci s externím datovým analytikem jsme tedy vytvořili pokročilé e detailní měření konverzní cesty, které propojuje výkonnostní platformy s CRM vyvinutým pro Školu Populo na míru. To nám umožňuje vyhodnocování, forecasting a plánování performance kampaní s co největší efektivitou.

V rámci performance nám klient poskytuje značnou volnost. To však neznamená, že by naše spolupráce byla volnější. Škola Populo je velmi dynamický klient, který chce a také se aktivně účastní rozhodování. Společně tedy diskutujeme například i cenové nabídky na doučování, tvorbu doučovacích balíčků či byznysový růst. Všechny výstupy následně do podoby kampaní promítáme.

2

PO VŠECH STRÁNKÁCH SMYSLUPNÝ OBSAH

SkolaPopulo-IG

Důležitou součástí naší spolupráce je tvorba obsahu, tedy tzv. contentu. Škole Populo jej tvoříme nejen pro sociální sítě, ale také na stránky.

Především Facebooku a Instagramu věnujeme velkou pozornost. Na tyto platformy tvoříme 8–10 příspěvků měsíčně. Témata máme zpracována v publikačním plánu a vybíráme je především s ohledem na aktuální sezónu podle toho, co zájemci aktuálně hledají. Sledující se díky tomu mohou na Facebooku nebo Instagramu setkat například s nabídkou doučování v období, kdy se píšou závěrečné písemky nebo s odkazem na blogový článek popisující postup podání odvolání v případě, že zájemce nepřijali na vysokou školu. Postupně také představujeme jednotlivé pobočky organizace. Součástí plánu jsou i odlehčenější témata, například veselé příběhy ze světa doučování.

Pod svou správu jsme převzali také blog, na který v současné době vytváříme tři články za měsíc. Dva vznikají pro českou mutaci webu, jeden text měsíčně přibývá na slovenských stránkách. Blogové články plní hned několik funkcí. Kromě informování a edukování publika také zvyšují organický dosah a na stránky pomocí nich přichází zájemci o služby, které Škola Populo nabízí. Blog také v neposlední řadě pomáhá společnosti budovat pověst odborníků a tím posilovat brand. Dosah článků ještě navyšujeme rozesíláním e-mailingových kampaní, ve kterých na novinky na blogu upozorňujeme. Dodejme, že všechny materiály vznikají podle předem sestaveného a na rok dopředu schváleného publikačního plánu. Nic se tedy nedělá náhodně.

Jako mimořádně úspěšná se ukázala landing page nabízející procvičování předmětů online, přes kterou chodí velké množství návštěvníků. Zájemce se tam může kupříkladu připravit na doučování, nebo si jen tak osvěžit látku probíranou ve škole. Stačí zvolit předmět a pak vybrat téma, ročník nebo jazykovou úroveň. Po skončení dostane výsledky e-mailem. Tato landing page slouží také jako velmi funkční akviziční nástroj, protože mnoho zájemců následně souhlasí s odběrem newsletteru. O velké úspěšnosti této stránky svědčí její návštěvnost, která činí přes 1000 uživatelů měsíčně. Od jejího nasazení jsme navíc zaznamenali více než 100 leadů na služby, které z ní vedly.

Mimořádně provázaná je s textovou složkou také grafika. Společně s našimi kolegy z HotCat Production ke každé kampani tvoříme sadu unikátních fotografií, které podle potřeby doplňují také videa. Ať se tedy jedná o doprovodné obrázky k článkům na blog nebo do facebookových kampaní, vše je originální a nic nepochází z fotobank nebo podobných zdrojů.

Doplňkovou, přesto velmi důležitou složkou propagace je také influencer marketing. Pro něj jsme domluvili spolupráci se známou influencerkou Míšou Salak, která nechává ve Škole Populo doučovat dvě ze svých dětí. Díky tomu je její zkušenost skutečně autentická a pro příjemce uvěřitelná. Nově jsme rovněž spustili spolupráci s režisérem Biserem Arichtevem a cvičitelkou Hankou Kynychovou. Jejich děti se ve Škole Populo doučují také.

3

WEB UŠITÝ PŘESNĚ NA MÍRU

SkolaPopulo-dev

Škola Populo původně využívala web na platformě WordPress. Poměrně rychle po začátku spolupráce jsme ale začali mít mnoho požadavků na různé úpravy. Ty ale stávající agentura, která web spravovala, nezvládala dodávat v požadovaném čase a kvalitě. Proto jsme se nakonec se Školou Populo domluvili, že správu webu převezmeme také. Takto jsme spolupracovali zhruba rok. Úprav ale neustále přibývalo a WordPress se ukazoval jako limitující čím dál více. Proto od nás nakonec vyšla iniciativa směřující k webu na míru.

Po zvážení jsme se nakonec rozhodli, že upustíme od používání šablonové platformy. Toto řešení by poskytovalo jen omezené možnosti pro vylepšení a v budoucnu by práci jen ztěžovalo. Proto jsme se rozhodli stránky přesunou na platformu na míru. Ta mnohem snadněji umožňuje aplikovat všechna vylepšení či nové prvky s příslibem fungování i do budoucnosti. Určitá nevýhoda v podobě nutnosti mírně složitější „údržby” v tomto případě nehraje roli vzhledem k tomu, že klientovi poskytujeme kompletní správu webu tak jako tak.

Design jsme se rozhodli ponechat stávající, protože v tu dobu nepředstavoval prioritu. Zcela nový je ale backend, tedy „zázemí” webu. Ten je rozdělen do více modulů, které lze snadno individuálně upravovat a každý z nich může fungovat jinak. Můžeme například přidat e-shop, který bude mít design odlišný od zbytku stránek, a to bez nutnosti zdlouhavých úprav. 

Serverově je web zajištěn pomocí AWS (Amazon Web Services). Jedná se o cloudové řešení, pomocí něhož web „běží” z více míst na světě. Odborně se takový postup nazývá geolokační redundance. V případě výpadku jednoho místa stránky bez jakýchkoliv prodlev začnou fungovat odjinud a návštěvník ani nezaznamená, že k nějakému problému došlo. Odpadly tedy problémy s pomalým načítáním nebo úplnými výpadky webu, se kterými se Škola Populo v minulosti opakovaně potýkala. Pro zajímavost uveďme, že na této platformě funguje například Netflix. Vzhledem ke statisícům unikátních přístupů na stránky ročně je podobně náročný postup zcela na místě – jakýkoliv, byť sebemenší problém se stránkami by měl za následek ztráty na financích i reputaci Školy Populo.

Nyní jsme dospěli do fáze, kdy se zaměřujeme na zvýšení konverzního poměru. K designu jsme se tedy cca po roce zase vrátili. V současné době jsme v procesu kompletního redesignu webu s cílem konverzní poměr zvýšit. K takovému kroku můžeme přistoupit, protože máme perfektně připravený backend na míru a jakékoliv změny nepředstavují problém.

společný úspěch

Dlouholetá a zodpovědná spolupráce přináší skvělé výsledky. A to nejen díky naší odborné práci, ale také klientově iniciativnímu a proaktivnímu přístupu, skvělému plánování a perfektní zpětné vazbě směrem k nám. Škola Populo neustále získává nové klienty, řada stávajících se opakovaně díky dobrým zkušenostem vrací. Každoročně vykazujeme unikátní nárůsty, a to v revenue, počtu klientů a množství odučených lekcí. To se pohybuje v řádech desítek tisíc ročně. Organizace si dlouhodobě buduje pověst spolehlivého partnera žáků, studentů a rodičů pro mimoškolní vzdělávání a odborníka ve svém oboru, který udává trendy.

Svoji pozornost v současné době obrací také do zahraničí, konkrétně na Slovensko. U našich východních sousedů již existuje bratislavská pobočka a studenty v rámci celé země doučujeme také online.

Také do budoucna máme velké plány. Díky perfektní spolupráci skvěle vytěžujeme výkonnostní kanály a v budoucnu se tedy musíme více zaměřit na budování brandu a nové cílové skupiny. Rádi bychom se více zaměřili na děti a studenty a ukázali jim, že doučování nemusí být jen nuda, do které je tlačí rodiče, ale i zajímavá příležitost pro osobní rozvoj každého člověka. S představiteli Školy Populo se pravidelně setkáváme na board meetinzích, kde vyhodnocujeme dosavadní spolupráci a plánujeme nadcházející kroky.

I v tomto případě se potvrzuje, že marketing je třeba dělat skutečně komplexně a pokud se každé složce věnuje odpovídající čas a snaha, výsledky rozhodně stojí za to.

použité služby

Jakub Rakušan, ředitel & zakladatel

 

Four Bros jsme začali spolupracovat v roce 2019, a od té doby jsme s jejich službami byli velmi spokojeni. Agentura Four Bros nám poskytla výjimečně komplexní marketingovou podporu, která nám pomohla posunout naši školu do nových úrovní a dosáhnout skvělých výsledků.

Během spolupráce jsme ocenili jejich odbornost a profesionální přístup. Four Bros nejenže dokázali úspěšně tvořit a spravovat reklamní kampaně, ale také nám poskytli cenné návrhy a strategie pro škálování našeho byznysu. Jejich schopnost rychle analyzovat situaci a navrhovat efektivní řešení byla pro nás nepostradatelná.

Nejvíce jsme ocenili jejich výbornou práci v oblasti online marketingu. Four Bros se stali pro nás neocenitelným partnerem v oblasti online reklamy a sociálních médií. Díky nim jsme dosáhli výrazného zvýšení návštěvnosti našich webových stránek, což přispělo k růstu zájmu o naše služby.

Za zmínku také stojí jejich schopnost budovat vztahy a komunikovat s námi a našimi zaměstnanci. Jejich přístup je vždy vstřícný a profesionální, a umí skvěle poradit.

Celkově jsme s agenturou Four Bros naprosto spokojeni a bez váhání je můžeme doporučit jako skvělého partnera pro každou společnost, která hledá kvalitní marketingovou podporu.