Klient:

Boty Luks

Ručně šité barefoot boty z podhůří Jizerských hor

případová studie

Rodinná firma vzdoruje mnohem silnější konkurenci a prodává boty až na Nový Zéland

946 %
meziměsíční nárůst obratu
1,5 milionu
tržeb z jedné kampaně
přes 450 párů bot
prodaných do zahraničí za poslední rok

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

1

BUSINESS KONZULTACE NA MÍRU, NOVÁ OBCHODNÍ A MARKETINGOVÁ STRATEGIE

botyluks-animace

Ještě předtím, než jsme se pustili do kampaní, jsme se zaměřili na hloubkovou analýzu situace ve firmě. Máme totiž za to, že opravdu kvalitní marketing se nedá dělat bez pečlivého průzkumu stavu financí a celkového poznání, jak daná společnost funguje.

Nejdříve jsme se zaměřili na finanční analýzu. Zajímala nás například cenotvorba, veškeré náklady týkající se provozu firmy nebo investice. Prozkoumali jsme skutečně každý detail, protože právě drobnosti dávají dohromady celek, ze kterého si lze vytvořit pravdivý obrázek o stavu firmy a marketing z něj musí vycházet.

Po dokončení finančního průzkumu jsme mohli přejít k tvorbě obchodní strategie. S Luksovými jsme zjednodušeně řečeno sestavili plán, co, jak a kde bude firma v následujícím období prodávat, kolik při tom může investovat, kolik musí vydělat a jaké jsou možné perspektivy do budoucna. Tomuto kroku se pak přizpůsobila marketingová strategie, a z ní vyplývající marketingový mix.

Nedílnou součástí bylo také správné nastavení KPI’s, tedy zjednodušeně řečeno ukazatelů, které říkají, kolik firma musí vydělat, aby byla kampaň a marketing celkově úspěšné. Přestože jsou tyto ukazatele naprostý základ, mnoho firem či podnikatelů jim při tvorbě marketingové strategie nevěnuje žádnou pozornost.

2

VYLADĚNÝ CONTENT A E-MAILING, PŘESNĚ NASTAVENÉ PERFORMANCE KAMPANĚ

Fotografie členů rodiny Luksových držících barefoot obuv.

Po nezbytné „palebné přípravě” jsme mohli přistoupit k samotným kampaním. Zaměřili jsme se především na Facebook a e-mailing. Věděli jsme, že Boty LUKS mají věrnou komunitu fanoušků, kteří by mohli firmě pomoci. Zariskovali jsme a oslovili je s upřímným vylíčením situace, jak se věci mají, a požádali je o pomoc tím, že si zkrátka koupí nové boty.

Základem kampaně byly pečlivě laděné texty, pomocí kterých jsme se snažili lidi zaujmout a nenásilnou formou je ke koupi přesvědčit. Doplňovaly je vizuální prvky, z nichž jeden z nejdůležitějších byla fotografie celé rodiny Luksových. Důležité bylo, aby si kupující za takto osobním příběhem představili konkrétní tváře a Boty LUKS pro ně nebyla jen anonymní firma, která se na ně obrací s nějakým požadavkem.

Tento postup se ukázal jako zásah přesně do středu terče. S objednávkami se doslova protrhla přehrada a meziměsíční obrat narostl o naprosto neskutečných 946 %. V řeči čísel to znamenalo více než 1,5 milionu korun.

Co víc, kampaň zafungovala nad očekávání. V určitý okamžik nestíhali Luksovi kvůli návalu objednávek boty vyrábět a odesílat včas a objevilo se reálné nebezpečí, že akce nakonec lidi spíše naštve. Rychle jsme tedy rozeslali další e-mail, ve kterém jsme popsali aktuální situaci, zákazníky poprosili o strpení a ujistili je, že svoje boty dostanou co nejdříve to bude možné.

Vše se nám nakonec podařilo zvládnout a firma byla z nejhoršího venku.

společný úspěch

Symbolické znázornění, kam všude Boty Luks prodávají obuv: poštovní známky z USA, Švédska a Nového Zélandu.

 

Přestože jsme klienta přebírali ve velmi složitém období, důvěra, kterou v sebe navzájem máme, vzájemná spolupráce a naše schopnost pokrýt marketing skutečně komplexně nakonec přinesly dobré výsledky. Firmě se podařilo přežít kritické týdny, odrazila se ode dna a stabilizovala se natolik, aby mohla pomýšlet na budoucnost. Připravuje se pravidelné rozšiřování sortimentu o novinky tak, aby mohla směle konkurovat daleko větším a silnějším značkám.

V plánu je také další posilování brandu jako takového a především expanze na zahraniční trhy, které skýtají velký potenciál. V tomto ohledu je určitě na co navazovat. Už v současné době společnost úspěšně prodává svou obuv v Německu, Velké Británii, Švédsku i jinde v Evropě. A nejen to. V botách z Jablonce nad Nisou chodí lidé dokonce v USA, Austrálii nebo na Novém Zélandu.

Naše spolupráce pokračuje i nadále. Botám LUKS stále poskytujeme kromě standardních služeb také strategické konzultace, při kterých radíme, jak business dále posouvat a vylepšovat. Důležitá je důvěra, kterou v nás klient má. Díky ní můžeme skutečně naplno ukázat, co všechno umíme udělat v jeho prospěch.

použité služby

Lenka Luksová, majitelka Boty LUKS

Než jsme začali spolupracovat, byla naše výchozí situace hodně špatná. A protože se jen tak nevzdáváme, přemýšleli jsme a pátrali po týmu odborníků v oblasti online reklamy a marketingu. Na doporučení přátel jsme oslovili Four Bros. Od samého začátku naší spolupráce nás mile překvapilo, s jakou pečlivostí a precizností připravují reklamní kampaně. Chtěli podrobně znát chod naší firmy v číslech, aby mohli kampaním nastavit správnou strategii. A úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Ve velmi krátké době, po první kampani, nám vylétly prodeje o stovky procent. Je patrné, že mají opravdu zájem, aby naše firma opět začala fungovat a ihned od začátku nám bylo jasné, že nás v tom nenechají“. Pomohli nám, i když jsme jim první faktury nemohli uhradit v termínu, což nás opravdu mile překvapilo a zahřálo u srdce. Od této chvíle nám bylo jasné, že se na tým Four Bros můžeme opravdu spolehnout a že jsou to nejlepší, co nás v rámci marketingu mohlo potkat. Veškeré úspěchy i neúspěchy prožívají s námi. Za naší firmu by i dýchali. Pracují vysoce nad rámec. Jsou nám k dispozici opravdu kdykoliv, neustále mají nové nápady jak se můžeme zlepšovat a rozvíjet, domyšlené do posledního puntíku. S podobným přístupem jsme se ještě nikdy nesetkali a naprosto předčili naše nejlepší očekávání.

Za nás můžeme Four Bros jedině doporučit. Jednoduše řečeno, jejich tým nemá v oblasti marketingu konkurenci!