Proč byste si měli nasadit Google Analytics 4 co nejdříve
Společnost Google oznámila, že 30. června 2023 přestanou fungovat stávající Universal Analytics (GA3). Od 1. července jejich roli naplno převezmou zcela nové Google Analytics 4 (GA4). Přečtěte si, co to znamená a jak se na tento přechod můžete připravit.
Hned na úvod zdůrazněme, že mezi starým a novým typem jsou zcela zásadní rozdíly. Přesněji řečeno, každý z nich měří zcela jiným způsobem a získaná data jsou v řadě případů neporovnatelná. Abyste měli pro meziroční srovnání za letošek aspoň nějaké informace k dispozici, implementujte novinku co nejdřív. Ideálně hned. Měření pak může probíhat paralelně se staršími Universal Analytics. Rozhodně by nebylo dobře, abyste čekali s nasazením nového nástroje až na příští rok.
Útlum starých Universal Analytics značne hned 1. července 2023, kdy do nich Google přestane ukládat data. Placená varianta Universal Analytics 360 bude funkční o 3 měsíce déle. Definitivní konec starých Analytics pak nastane 31. prosince téhož roku. Tehdy Google všechna data v účtech Universal Analytics smaže a nebudou dále dostupná.
Novinka měří události místo návštěv
Google Analytics představují nejrozšířenější nástroj pro analýzu dat z webových stránek. Podle dostupných informací ho používá až 99 % firem. Společnosti, ale také marketingové agentury se bez něj neobejdou. Využívají ho například při nastavování a upravování marketingových strategií nebo pomocí něj vyhodnocují výkonnostní kampaně. Současné Universal Analytics, neoficiálně označované jako Google Analytics 3, však už moderním požadavkům nestačí. Google proto vyvinul nástupce, tedy Google Analytics 4.
Hlavní rozdíl mezi stávající a novou variantou spočívá ve způsobu měření. Zatímco starší analytics měřily pomocí návštěv, nová verze se zaměřuje na takzvané události. Do nich patří například zobrazení stránky, scrollování nebo třeba spuštění videa. Novinka navíc umí do jednoho účtu měřit data nejen z webů, ale i mobilních aplikací. Koneckonců, původní název nového nástroje zněl Google Analytics App + Web. Významně to pomůže například e-shopům.