Tvorba brandu pro pivovar MadCat
O projektu
Vytvářet brand pro pivovar je v Česku docela výzva. Pivo tady miluje každý téměř od narození a minipivovary rostou v posledních letech jako houby po dešti. Přidejte k tomu ještě stále rostoucí fascinaci craftovými pivovary i v zahraničí a najednou zjistíte, že vás čeká nespočet bezesných nocí. 🙂
Kluky z Kamenice známe několik let. Na vlastní chuťové pohárky jsme poznali, že pivu prostě rozumí. Když nás pak požádali, abychom vytvořili brand pro jejich nový minipivovar, se kterým budou bořit zažité stereotypy českého pivovarnictví, ihned jsme souhlasili.
Název
Při tvorbě názvu jsme vycházeli ze dvou předpokladů. Chtěli jsme do něj promítnout především styl, se kterým kluci do podnikání jdou. Jsou to hlavně novátorství, progrese a „not giving a shit“ přístup při vaření piva. Jednoduše kvalita bez kompromisů i když to mnohdy znamená šokovat. Proto „Mad“.
Nápad na druhou část názvu přišel nakonec přímo od klienta. Prostory pro nový pivovar vznikaly v nádherném starém lihovaru a od prvního momentu rekonstrukce se okolo stavby motalo malé kotě. Jednoduše „Cat“. Nakonec tam zůstalo dodnes a stal se z něj velmi oblíbený maskot pivovaru. Osobní vztah k novému názvu je zaručený. Máme „MadCat“.
Logo
Při tvorbě loga jsme vycházeli z názvu a také z analýzy klientova segmentu. Logotyp naježené rozzlobené kočky perfektně koresponduje s názvem pivovaru. Doplňuje jej název „MADCAT“ ve fontu Gagalin Regular. Jeho „ošoupaný“ vzhled dává najevo, že jde o řemeslný neboli craftový pivovar, ve kterém se nikdo nebojí vyhrnout si rukávy a přiložit ruku k dílu. Výsledné pivo tedy rozhodně nebude masová záležitost. Logo může podle potřeby doplňovat nápis „CRAFT BREWING“ ve fontu Mont Heavy. Tuto variantu pivovar používá v situacích, kdy je potřeba dát jasně najevo, o jaký typ byznysu se jedná.
Vytvořili jsme také samostatný vizuál kočičí hlavy, který neobsahuje žádný text. Zaprvé slouží jako doplnění loga, pivovar ho navíc používá na etiketách. Logo jako takové jsme vyvedli v extrémně jednoduchém designu, který podtrhuje jeho širokou variabilitu. Představuje navíc určitý protipól ostatních minipivovarů, které se v poslední době často zaměřují na kreslené motivy a složitou grafiku.
Barvy
Zvolili jsme černou, žlutou a bílou barvu, protože především poskytují jasný grafický kontrast. Žlutá ještě k tomu představuje barvu piva, černá zase podtrhuje prémiovost značky.
Výroba
Nebojíme se jít nad rámec standardních služeb. Pro MadCat jsme na CNC a 3D tiskárně ještě vyrobili svítící logo pro největší pivní festival na světě, tedy Internationales Berliner Bierfestival.
Použití
Pro nás, ale především pak pro klienta, je nejdůležitější vidět jak brand zafunguje v běžném životě. Co v lidech vyvolá pohled na bannery na stěně pivnice? Jak se budou cítit, když si vezmou vychlazenou láhev do ruky a víčko při otevření zasyčí? To je ten poslední krok, kterým brand skutečně ožívá.