Založení účtu v Google Analytics

Tento návod vám pomůže v případě, že ještě nemáte vytvořený účet v Google Analytics. Pokud pouze potřebujete přidat uživatele (předat přístup někomu dalšímu), mrkněte na tento návod.

 

Jak založit účet v GA? 

  1. Navštivte stránku Google Analytics a přihlaste se. Na úvodní stránce klikněte na možnost „Zahájit měření“.
    Pozor! Zkontrolujte si vpravo nahoře pod jakým účtem Analytics zakládáte.

  2. Když vytváříte nový účet, zadejte jeho název. Tento název může odrážet název vašeho webu nebo vaší společnosti. V této fázi máte také možnost určit, jaké údaje budete sdílet s Googlem. Standardně jsou aktivovány všechny možnosti kromě první z nich – tu však doporučujeme zaškrtnout také. Po nastavení těchto preferencí klikněte na „Další“. V následujícím kroku znovu přidejte název, vyberte časové pásmo a měnu.

  3. V dalším kroku zvolíte kategorii odvětví (pokud nenajdete odpovídající kategorii, zvolte „Jiné“) a velikost vašeho byznysu.
  4. Následně zvolte, za jakým účelem chcete Analytics používat. Pro e-shopy je vhodné zvolit možnost „Podpora online prodeje“ (Drive Online Sales), pro sběr kontaktního formuláře zase „Získání potenciálních zákazníků“ („Generate Leads“). Potvrďte svůj výběr.

  5. Po kliknutí na „Vytvořit“ vám ještě vyskočí obchodní podmínky se kterými je potřeba souhlasit. Po souhlasu již můžete kliknout na „Vytvořit“.

  6. V posledním kroku už jde o samotné nasazení měření. Můžete okno buď zavřít, nebo kliknout na „Nyní přeskočit“.

 

A je to!

Po dokončení registrace budete muset implementovat kód Google Analytics na váš web. S tím by si měl umět poradit váš programátor. Pokud budete potřebovat pomoci, neváhejte se na nás obrátit. 

 

Obrazová nápověda:

Krok č. 1: Zahájit měření

Krok č. 2: Pojmenování účtu a výběr údajů

Krok č. 3: Data o vašem byznysu

Krok č. 4: Účel sběru dat (pro e-shopy Drive online sales – ikona košíku)

Krok č. 5: Souhlas s podmínkami užití 

Krok č. 6: Prozatím přeskočit