Mateřská školka Fantazie
Soukromé školce jsme pomohli překonat covidovou krizi a zaplnit kapacity
Soukromé školce jsme pomohli překonat covidovou krizi a zaplnit kapacity
Mateřská škola díky online kampaním kompletně zaplnila svou kapacitu ještě v předtermínu a překonala covidovou krizi
Místo, kde se děti už od útlého věku pomocí her a komunikace učí všechno, co budou v moderním světě potřebovat, a kam se každé ráno skutečně těší. To je Soukromá mateřská škola Fantazie, sídlící v brněnských Žabovřeskách. Ve čtyřech třídách rozdělených podle věku se děti věnují například pohybovým a kulturním aktivitám, předškoláci se pak ve třídě Včeliček připravují na nástup do školy.
Na velké zahradě, která školku obklopuje, mají všichni možnost naučit se základy zahradničení či přírodovědy a k tomu poznávají svět i mimo třídy. Vzhledem k tomu, že školka je cíleně bilingvní a mezi žáky je mnoho cizinců, se děti navíc přirozeně učí anglicky. S tím jim také pomáhá lektor pracující v každé třídě.
Narozdíl od mnoha jiných soukromých školek Fantazie zahrnuje do měsíčního poplatku veškeré aktivity, které jsou pro děti připravené a slouží k jejich rozvoji a přípravě na další etapu života. Rodiče tak od začátku přesně ví, kolik a za co platí.
Vzhledem k vyššímu měsíčnímu školnému se kapacita naplňovala pomaleji i v předchozích letech, pandemie Covidu-19 a s ní související krize ale tento problém v roce 2020 ještě prohloubila. Do plné obsazenosti krátce před uzavírkami přihlášek chybělo 16 dětí a nové přihlášky stále nepřicházely.
Fantazie se proto obrátila na nás ve Four Bros, abychom pomohli situaci vyřešit. Cílem naší spolupráce bylo plně obsadit všechny třídy a také zvýšit povědomí o školce v Brně a okolí. Publikum jsme chtěli informovat především o kvalitách a přednostech, které Fantazie nabízí.
Sekundárním cílem bylo klienta poučit a vzdělat v oblasti online reklamy. Bylo důležité, aby používaným nástrojům rozuměl, zvládl vyhodnotit jejich úspěšnost a mohl s námi efektivně a dlouhodobě spolupracovat. To vše jsme museli zvládnout v doslova šibeničním termínu tří měsíců za situace, kdy jsme neměli prostor na hlubší přípravu.
Vzhledem k tomu, že času nebylo nazbyt, jsme se rovnou vrhli do práce. Začali jsme schůzkou s majiteli školky, ředitelkou a její zástupkyní. Zajímalo nás především celkové fungování jejich podnikání, proces náboru dětí a také komunikace s rodiči. Na základě toho jsme sestavili seznam USP (Unique Selling Points) popisující unikátní hodnoty a konkurenční výhody a začali z něj formovat marketingovou strategii pro následující tři měsíce.
Současně s tím jsme zaměřili svou pozornost na firemní účty na Googlu a Facebooku. Ty sice již existovaly, nebylo však dořešené jejich technické nastavení a také jsme objevili nejasnosti ve vlastnictví. Po vyřešení těchto kroků jsme se mohli vrhnout do nastavení měření.
Po vyřešení všech technický otázek jsme se mohli vrhnout na samotný online marketing. Využili jsme Facebook a Instagram a také GoogleAds a Sklik. Pro naplnění stanovených cílů jsme využili searchové i displejové kampaně. Se zahájením kampaní šlo ruku v ruce i měření pomocí Pixelu a Google Analytics. Pixel Fantazie sice měla, přístup k němu už ale bohužel ne. Web developer od školky nám proto pomohl nasadit nový. Cíle pro měření jsme si pak přidali sami pomocí Google Tag Manageru.
Rostoucí počet potencionálních zájemců jsme registrovali již během prvních týdnů.
Pomohli jsme nově zformulovat kontaktní formulář na webových stránkách školky. Díky čemuž více uživatelů kontaktovalo provozovatele školky.
Vzhledem k tomu, že školka cílí také na zahraniční klientelu, jsme se rozhodli část kampaní udělat v angličtině. Využili jsme proto naši interní překladatelku, která nám připravila texty bezchybné po obsahové i jazykové stránce. Kompletně přeložila také celý web školky, který byl do té doby jen v češtině. Jeho dosah se tím velmi rozšířil například mezi zahraniční pracovníky firem, kterých je v Brně a okolí velké množství.
K tomu jsme na web ještě nasadili elektronický formulář, pomocí kterého mohou rodiče své potomky snadno a rychle do školky přihlásit.
Po projevení zájmu paní ředitelky o porozumění Facebooku a základům Business Manageru jsme v prostorách školky uspořádali školení, aby si zaměstnanci i vedení osvojili aspoň základy, které jim mohou do budoucna pomoci.
Velkou výhodou této spolupráce je, že sám klient se nebojí tvořit obsah, který můžeme po menších úpravách využívat. Vše provází neustálý telefonní kontakt, při kterém řešíme nejen otázky marketingu, ale také nejrůznější technické záležitosti a poradenství. Pořád se tak potvrzuje, že úzká spolupráce se vzdělaným klientem je naprosto zásadní pro jakoukoliv propagaci, tím spíše při nedostatku času a chybějící přípravě.
Společné úsilí se nakonec plně vyplatilo. Školka ještě před koncem uzavírání přihlášek zaplnila dětmi 100 % všech dostupných míst. Podobně úspěšně si počínala také v roce 2021 a covidovou krizi tak překonala. Naše kooperace pokračuje a také nadále se věnujeme především kampaním na sociálních sítích. Už však máme čas je naplánovat a připravit dopředu, takže jejich spuštění bývá klidnější.