Brandové PPC kampaně: proč cílit na vlastní značku?
Setkali jste se někdy s výrazem brandová kampaň, ale nevíte, co si pod ním představit? V tomto článku vám vysvětlíme, k čemu je tento druh kampaní dobrý a s jakými úskalími se můžete v souvislosti s ním setkat. Poradíme také, co dělat, když si s nastavením nejste jisti.
Proč cílit na vlastní značku?
Brandové PPC kampaně jsou součástí online marketingové strategie. Zaměřují se na propagaci vaší obchodní značky prostřednictvím placené reklamy ve vyhledávačích, jako jsou například Google nebo Seznam. V praxi to znamená, že cílíte na vlastní brandové výrazy.
-
Je důležité mít na paměti konkurenci
Značky firem jsou vysoce vyhledávanými klíčovými slovy. Může se proto stát, že konkurence bude cílit na váš brand.
Není totiž pravda, že uživatelé, kteří zadají název vaší firmy do vyhledávače, jsou automaticky odhodláni k nákupu právě u vás. Konkurenti si to uvědomují a mohou se pokusit přetáhnout vaše potenciální zákazníky. Když v takovém případě uživatel zadá do vyhledávače vaši značku, velmi pravděpodobně se mu na prvních pozicích zobrazí reklama vašeho konkurenta.
„V rámci marketingu se jedná o nekalou praktiku, ale v České republice zatím neexistuje žádný explicitní zákon, který by reguloval reklamu cílenou na brand konkurence. Proces vyřešení sporů může být náročný a finančně nákladný. Často zahrnuje soudní řízení, které může trvat delší dobu, než se dosáhne konečného rozhodnutí. Nicméně, i přes tyto obtíže existují možnosti, jak situaci vyřešit. To však zpravidla vyžaduje trpělivost a podporu zkušeného právníka.“
Na brand lze cílit také neúmyslně. Jedná se o situaci, kdy váš konkurent sice není aktivně zaměřen na vaši značku, ale jeho reklama se při vyhledávání přesto zobrazuje. Například když váš potenciální zákazník vyhledává klíčové slovo spojené s vaším brandem (VUCH kabelka), může se konkurentova reklama aktivovat kvůli druhé části klíčového slova (kabelka). Neúmyslné cílení na váš brand může nastat i v případě, kdy je váš brand zároveň i obecným klíčovým slovem, např. modadeti.cz.
Nezapomínejte, že konkurence, která na vás teď necílí, může kdykoliv začít.
-
Dobře nastavené SEO nestačí
Klienti se nás často ptají, zda se jim vyplatí spouštět brandovou kampaň i v případě, že mají dobře nastavené SEO. Z pohledu PPC specialistů říkáme: ano, vyplatí se to.
Pokud na váš brand bude cílit konkurence, váš organický výsledek se může zobrazovat až na 5. pozici. První čtyři pozice totiž patří reklamám. Připomeňme, že organický výsledek je „přirozený“. To znamená, že vznikl podle algoritmů s cílem nabídnout uživateli co nejlepší výsledek na základě zadaného klíčového slova.
Další velkou výhodou PPC reklamy oproti organickému vyhledávání je, že se reklamní text, na rozdíl od organických výsledků, projeví téměř okamžitě. To může být výhodou například u propagace časově omezených akcí.
Organické výsledky jsou ve většině případů velmi obecné a neposkytují uživatelům tolik relevantních informací jako reklamy. Ty mohou navíc obsahovat rozšíření, které poskytne více informací, a také jsou vizuálně atraktivnější, což může zvýšit jejich efektivitu a zaujmout více uživatelů.
-
Je to levné
Brandová klíčová slova cílená na vlastní brand získávají nejvyšší skóre kvality. Hlavním účelem vyhledávačů je totiž poskytnout uživatelům co nejrelevantnější výsledky. Ceny prokliků na brandová klíčová slova jsou proto mnohem nižší než u jiných klíčových slov.
-
Váš brand je více vidět
Čím více se budete objevovat ve výsledcích vyhledávání, tím je větší šance, že uživatelé kliknou právě na vaši reklamu. Jak už jsme zmínili, uživatelé, kteří zadají název vaší firmy do vyhledávače, většinou nejsou stoprocentně rozhodnutí k nákupu právě u vás.
Správným nastavením PPC reklamy na váš brand zvyšujete šanci na to, že potenciální zákazník zvolí právě vaši nabídku.
Jak nastavit úspěšnou brandovou kampaň
Věříme, že nyní už máte nějakou představu, jak brandová kampaň může fungovat a jaký je její účel.
Správné nastavení reklamy má vliv nejen na zvýšení viditelnosti, ale i na zvýšení počtu prokliků a zlepšení ROI vašich marketingových aktivit.
Hlavním cílem by mělo být minimalizovat náklady, zatímco zachováváte efektivitu. Když máte silné SEO a nedostatek konkurence, vaše brandové kampaně mohou být přebytečné a zbytečně vás stát peníze. Proto je důležité neustále monitorovat situaci, testovat různé přístupy a optimalizovat svou strategii tak, abyste platili co nejméně, ale dosahovali maximálních výsledků.
Například bidovací strategie mohou způsobit zbytečné zvýšení ceny za proklik, což může negativně ovlivnit efektivitu vašich kampaní. Proto je u těchto kampaní lepší využít manuální bidding nebo alespoň nastavení limitu.
Musíme si také uvědomit, že brandové kampaně často dosahují nízké ceny za proklik a vysoké konverzní míry, což může snížit celkový podíl nákladů na obratu. Je proto důležité zůstat obezřetný a nenechat se unést skvělými výsledky. Doporučujeme sledovat podíl nákladů na obratu generických kampaní samostatně. Vyhnete se tak případnému zanedbávání jiných kampaní s extrémně vysokými náklady na akvizici nebo na objednávku.
→ Pokud si stále nejste zcela jistí, jak kampaně nastavit, a cítíte, že v tomto ohledu potřebujete pomocnou ruku, rádi vám pomůžeme.