Czech On-line Expo očima PPC specialisty

V předposledním únorovém týdnu jsme se vydali na největší český e-commerce a on-line business veletrh Czech On-line Expo. Ten už tradičně hostil veletržní areál v pražských Letňanech. Novinek, které jsme se tam dozvěděli, bylo skutečně dost.

Během dvou dnů prostory obsadila stovka vystavovatelů, kteří pomáhají zlepšit fungování e-shopů. V 8 sálech proběhlo přes 130 odborných přednášek rozdělených do 8 tematických summitů. Jelikož se naše skupina skládala ze zástupců PPC týmu, program byl jasný – načerpat co nejvíce informací a novinek z přednášek zaměřených na oblast PPC a Social.

Performance Max od A do Z

Bratři Honza a David Janouškovi odstartovali čtvrteční ráno přednáškou zaměřenou na kampaň Performance Max. Posluchačům poskytli vhled do základního nastavení kampaně. Dále se věnovali slevám a sezónním úpravám nabídky, novým možnostem rozvoje kampaně pomocí Performance Planneru a rozdělení Asset Groups.

 

Google triky s Markétou UbíkovouPropojená loga součástí Google Workspace.

Markéta Ubíková je digitální koučka a lektorka digitálních dovedností. Ve své přednášce popsala rozdíly mezi free Gmail účtem a Google Workspace účtem. Seznámila nás se zajímavými funkcemi, jako jsou Chytré štítky nebo Rozbalovací nabídka. Ty jsou dostupné pro Google Dokumenty a Tabulky.

Zaměřeno na produktovou analytiku

Lukáš Bartošek mluvil o důležitosti produktové analytiky a proč je důležité ji u klientů řešit. Popsal proces párování produktů z více platforem a ve stručnosti nastínil, jak s daty následně pracovat.

Také mluvil o Stop Loss kampani, která na základě prahových hodnot dynamicky přidává nebo odstraňuje produkty z kampaní. V souvislosti s prahovými hodnotami Lukáš konkrétně zmiňoval ROAS.

Propady prodejů a jak je ustát

Přichází ekonomická krize, nebo už je tady? Ať už je to jakkoliv, panelová diskuze Jakuba Hermanna, Jaroslava Jakubů, Michala Krutiše aPetry Pacákové se věnovala právě tomu, jak ustát propady prodejů z PPC inzerce v době ekonomické krize.

Přednášející mluvili o tom, jak je důležité sledovat chování trhu a jak se vyvíjí hledanost v daném segmentu, jaká je pozice e-shopu ve vyhledávání ve srovnání s konkurencí. Také zmínili jak je důležité využívat benchmarking a nezaměřovat se jen na PPC reklamu, ale celkovou strategii.

Jak na efektivitu skrze Google Analytics 4

Jak už většina z nás ví, konec klasických Google Analytics se nezadržitelně blíží a je ten pravý čas začít pracovat s jejich novou, vylepšenou verzí. Řeč je o Google Analytics 4.

Věděli byste, kde v GA4 najít oblíbené a asi nejčastěji využívané rozdělení zdroj/medium? Nebo jak zjistit, které produkty jsou nejvýkonnější? Přesně o tom byla přednáška Dominika Neckaře. V samotném rozhraní GA4 nám ukázal, kde lze najít nejpoužívanější přehledy a popsal, v čem jsou Google Analytics 4 lepší oproti původním Universal Analytics.

Vyfocený banner visící na Czech On-line Expo 2023.

Czech On-line Expo v Praze.

Propagace příspěvků na sociálních sítích

Snad každý z nás měl za svoji kariéru chuť zmáčknout modré tlačítko „propagovat”, které na něj svítí pod příspěvky na Facebooku. Je to snadné a rychlé. Tak v čem by mohl být problém? Jana Skalková ve své přednášce mluvila o tom, proč právě tento způsob propagace není vhodný, a v čem spočívají výhody propagace příspěvků pomocí Business Manageru.

Její přednáška byla plná tipů ze světa inzerce na Facebooku. Podělila se s námi také o to, jak by podle ní měla vypadat reklamní sdělení, pokud cílíme na nové uživatele nebo na uživatele, kteří s naší firmou již přišli do kontaktu.

Jak využít potenciál dat ze Shoptetu na maximum 

Jakub Kaláb z Databay si získal naši pozornost přednáškou na téma „Jak plně využít potenciál dat ze Shoptetu pro řízení vašeho e-shopu”. Prozradil, jak s informacemi ze Shoptetu nejlépe pracovat, na co si při řízení e-shopu dát pozor a co řešit v rámci datových struktur.

„Nevyhrává produkt, ale schopnost zaujmout.”

Poslední přednášku, kterou jsme navštívili, vedl Filip Fandl. Filip zmínil, že se často u klientů, tedy značek, setkává s tím, že problém je tlak na performance reklamu, nejednotná komunikace napříč kanály a žádné odlišení od konkurence. Ve své přednášce vyzdvihl důležitost efektivní komunikace, která by měla být rozeznatelná a zapamatovatelná. Jmenoval například použití firemních barev, stejné fonty písma atd.

Letošní veletrh byl nabitý super přednáškami a zajímavými informacemi. Měli jsme možnost se setkat osobně s kolegy z oboru a navázat nová pracovní spojení. Věříme, že pokud jste měli možnost na Czech Online Expo zavítat, užili jste si ho stejně jako my.

 

Nikol Jakubčík (vlevo) a Daniela Schafferová (vpravo) z agentury Four Bros na Czech On-line Expo 2023.