Facebook v HR
Facebook, jak všichni víme, je součást našich běžných životů ale také životů pracovních. Proto se z něj stává důležitý nástroj personalistů a firem, které hledají vhodného kandidáta. K čemu všemu může Facebook v HR sloužit, ale čím také může ublížit, vám přiblížíme v tomto článku.
Samotná funkcionalita přidat na Facebook nabídky práce neboli „Jobs“, jak to sám Facebook označuje, je s námi už dlouho. Je pravda, že nebyla dostupná pro všechny, a proto se roli nerozvíjela. To se ale změnilo v dubnu roku 2018, kdy byla tato možnost zavedena v dalších 40 zemích světa. Mimo jiné také v České republice.
Může se zdát, že se Facebook snaží konkurovat sociální síti LinkedIn, která se na personalistiku a pracovní prostředí obecně zaměřuje. Otázka je, jestli na to má. Na Facebooku je více lidí než na LinkedIn a jeho prostředí je pro mnoho lidí přijatelnější. Neříkáme, že Facebook převálcuje LinkedIn, ale může se stát jeho velmi silným konkurentem. Vždyť díky Facebooku se dokážeme na pár kliknutí propojit s firmou, která nás zajímá nebo kterou hledáme.
Funkcionalita „Jobs“ je plně dostupná na platformě Android i na iOS a počítači. Na jeden klik si snadno zobrazíte celý přehled pracovních nabídek. Velká výhoda je možnost nastavení si upozornění na vámi preferovanou pozici. 100% vám neřekneme a nezaručíme, jestli mají pracovní nabídky skrze Facebook budoucnost, ale můžeme vám říci náš názor. Když se podíváme k sousedům do Ameriky a uvědomíme si, že práci skrze Facebook hledá 1 ze 4 uchazečů, tak by mohl Facebook pomoci s problémem malých firem najít vhodné kandidáty na jejich vypsané pozice. V dnešní době již 45 % personalistů používá sociální sítě k tomu, aby si lustrovali svoje budoucí uchazeče. Nejčastěji potom ze sociálních sítí používají právě Facebook, téměř 29 %.
Facebook může pomoci ale také uškodit
Facebook může být dobrý sluha, ale špatný pán. Měli byste mít na paměti, že každá fotka, post a nebo příspěvek, který je skrze sociální sítě sdílen, je dohledatelný a může o vás dosti nehezkého prozradit. Proto bychom si raději dávali pozor na fotky s alkoholem v ruce, pokud se například hlásíte na pracovní pozice do zemí blízkého východu. 🙂 Na druhou stranu svým profilem můžete personalistu také oslnit nebo zaujmout.
Jak jsme zmiňovali již na začátku, Facebook je ideální platforma pro uchazeče o práci, ale také pro personalisty či jednotlivé firmy. Pomáhá skvěle budovat povědomí o značce, odkrývá firemní kulturu a může vám prozradit, proč byste v nějaké firmě chtěli pracovat. Také ale může komukoliv z firmy prozradit, proč právě vás raději nebrat.
A kdo dělá dle nás HR skrze Facebook opravdu dobře? Zabrousíme do českých luhů a hájů. Než vám prozradíme, kterou firmu máme na mysli, pokusíme se vám napovědět. Její hlavní a jediný maskot je zelený, někteří ho nesnáší a pro jiné je zase modla. Ano, je to Alza. Ten otravný zelený mimozemšťan opravdu ví, jak na HR skrze Facebook. Doporučujeme se podívat na jejich facebookové profily, zejména poté prostudovat profil WE ARE ALZA.
Takže si nakonec položme otázkou: Stane se Facebook dominantním HR nástrojem?