Založení účtu v Google Analytics
Tento návod vám pomůže v případě, že ještě nemáte vytvořený účet v Google Analytics. Pokud pouze potřebujete přidat uživatele (předat přístup někomu dalšímu), mrkněte na tento návod.
Jak založit účet v GA?
-
Navštivte stránku Google Analytics a přihlaste se. Na úvodní stránce klikněte na možnost „Zahájit měření“.
Pozor! Zkontrolujte si vpravo nahoře pod jakým účtem Analytics zakládáte. -
Když vytváříte nový účet, zadejte jeho název. Tento název může odrážet název vašeho webu nebo vaší společnosti. V této fázi máte také možnost určit, jaké údaje budete sdílet s Googlem. Standardně jsou aktivovány všechny možnosti kromě první z nich – tu však doporučujeme zaškrtnout také. Po nastavení těchto preferencí klikněte na „Další“. V následujícím kroku znovu přidejte název, vyberte časové pásmo a měnu.
- V dalším kroku zvolíte kategorii odvětví (pokud nenajdete odpovídající kategorii, zvolte „Jiné“) a velikost vašeho byznysu.
-
Následně zvolte, za jakým účelem chcete Analytics používat. Pro e-shopy je vhodné zvolit možnost „Podpora online prodeje“ (Drive Online Sales), pro sběr kontaktního formuláře zase „Získání potenciálních zákazníků“ („Generate Leads“). Potvrďte svůj výběr.
-
Po kliknutí na „Vytvořit“ vám ještě vyskočí obchodní podmínky se kterými je potřeba souhlasit. Po souhlasu již můžete kliknout na „Vytvořit“.
-
V posledním kroku už jde o samotné nasazení měření. Můžete okno buď zavřít, nebo kliknout na „Nyní přeskočit“.
A je to!
Po dokončení registrace budete muset implementovat kód Google Analytics na váš web. S tím by si měl umět poradit váš programátor. Pokud budete potřebovat pomoci, neváhejte se na nás obrátit.
Obrazová nápověda:
Krok č. 1: Zahájit měření
Krok č. 2: Pojmenování účtu a výběr údajů
Krok č. 3: Data o vašem byznysu
Krok č. 4: Účel sběru dat (pro e-shopy Drive online sales – ikona košíku)
Krok č. 5: Souhlas s podmínkami užití
Krok č. 6: Prozatím přeskočit