Klient:

Betula

Kozí kolostrum a výrobky z něj jako prostředek pro posílení imunity

případová studie

Firma úspěšně prodává své produkty a dostává se do stále širšího povědomí zákazníků

o 40 %
klesla míra okamžitého opuštění stránek
11%
Bylo PNO u kampaní měsíc po jejich spuštění
o 56 %
narostl počet transakcí

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

1

PERFORMANCE A SOCIAL ADS KAMPANĚ JAKO ZÁKLAD MARKETINGU

CS-Performance

Základ naší spolupráce tvoří performance, tedy PPC kampaně. Ty vedeme na platformách Google Ads a Sklik. Ještě před jejich spuštěním jsme analyzovali vývoj tržeb, propočítali veškeré KPIs, které jsou pro chod kampaní nutné a stanovili plán tržeb. Podobná příprava je, pokud mají být kampaně skutečně úspěšné a efektivní, zcela nezbytná.

O našem správném postupu jsme se mohli přesvědčit už záhy po jejich spuštění. Zatímco v září 2021 dosahovalo PNO, tedy podíl nákladů na obratu, hodnoty 26, v září 2022 už pod naší správou byla tato hodnota pouhých 11. K tomu jsme ještě o několik procent zvýšili revenue. Stalo se tak pouhý měsíc poté, co jsme kampaně spustili.

Za tímto úspěchem stojí především pečlivá práce s nastavením kampaní a jejich důsledným škálováním. Data je třeba neustále vyhodnocovat a v případě jakéhokoliv problému ihned reagovat. Je nutné si uvědomit, že performance kampaň představuje „živý organismus”, kterému je třeba se věnovat.

Podobnou péči jsme začali věnovat i social ads kampaním na Facebooku a Instagramu. Také ony mají velmi uspokojivé výsledky, nesrovnatelné s předchozími obdobími.

2

E-MAILING JAKO FUNKČNÍ NÁSTROJ PRO PRODEJ A EDUKACI

Betula-mailing

Spolu s kampaněmi jsme do marketingového mixu zahrnuli také e-mailing. Vzhledem k tomu, že Betula disponovala dobrou databází kontaktů, jsme odhadli, že by tento systém mohl mít úspěch.

Mailing jsme rozdělili do dvou hlavních okruhů. Salesové zprávy obsahující nabídku produktů mají za úkol zvýšit prodej, edukační e-maily informují publikum nejen o výhodách kolostra, ale také o novinkách, akcích a dalších zajímavostech. Tyto okruhy pravidelně střídáme, abychom příjemce zbytečně nezahlcovali pouze jedním druhem mailů.

3

KVALITNÍ OBSAH REFLEKTUJÍCÍ ZAMĚŘENÍ ZNAČKY

Betula-posty

Pod naši správu jsme převzali také tvorbu contentu, tedy obsahu. Ten využíváme hlavně na sociálních sítích, ke slovu ale přichází také v e-mailingových kampaních. Do té doby byl tvořen spíše nahodile a nekoncepčně, měl navíc jisté mezery.

Začali jsme sestavením komunikačních pilířů a z něj vycházejícího obsahového plánu pro sociální sítě. Má-li být jejich správa skutečně efektivní, je nutné přesně vědět, o čem, jak a kdy se má komunikovat. Profily na Facebooku a Instagramu jsme pak začali plnit příspěvky. Nejen počet engagements, tedy komentářů nebo reakcí v podobě tzv. lajků, ale i dosah příspěvků nám napověděl, že jsme ihned od počátku trefili hřebíček na hlavičku. Lidé příspěvky nejen komentují, ale nezřídka také sdílí.

4

SPRÁVA WEBU PRO EFEKTIVNĚJŠÍ MARKETING

Betula-web

Postupem času jsme převzali také správu webových stránek. Hned na začátku jsme objevili několik slabých míst, která měla za následek odcházení potenciálních zákazníků. Problémy se nám ale podařilo velmi rychle vyřešit.

Postupem času jsme ale stále více naráželi na limity, které web na platformě WordPress má. Implementace jakéhokoliv vylepšení je časově a technicky náročná. S jejich vzrůstajícím množstvím se množství problémů navíc zvětšovalo a čím dál více jsme naráželi na limity, jejichž překračování bylo buď velmi složité či zcela nemožné.

Po domluvě s Betulou jsme se tedy rozhodli pro custom řešení na míru. Případné úpravy budou díky tomu v budoucnu jednodušší a web bude mít díky tomu potenciál fungovat další roky mnohem lépe než v minulosti. Doplňme, že tvorbu nového webu máme zcela v naší režii, a to systémový vývoj i design.

5

BUSINESS ADVISORY ANEB RADÍME, KAM FIRMU DÁLE POSUNOUT

IMG_5356

S týmem Betuly jsme se domluvili také na strategických poradách. Na nich kromě marketingu řešíme i celkové směřování firmy, plány do budoucnosti a další aspekty. Pomáháme například nastavovat podmínky B2B spolupráce, aby byla výhodná pro obě strany a měla skutečný smysl.

společný úspěch

Vzájemná důvěra, pravidelná komunikace, realistický náhled na věc. Kombinace těch na první pohled samozřejmých, ale velice důležitých aspektů, přináší každý den velmi dobré výsledky.

Po začátku spolupráce tak klesl bounce rate o 40 %, revenue přitom stouplo o 50 %, počet transakcí narostl o 56 %. To vše při stejných investicích do marketingu jako v obdobích, kdy jsme ho nespravovali. Je tedy jasné, že na web vodíme skutečně relevantní návštěvníky, kteří na něm nakonec nezřídka nakoupí.

Mnoho plánů máme také do budoucna. Prvořadým úkolem je dokončení webu, který plánujeme spustit co nejdříve. Na něm pak můžeme založit další rozvoj marketingových aktivit. Věříme, že se nám to společně s manželi Gocalovými podaří.

použité služby