Klient:

Choklid

O 65 % se prodloužila doba strávená lidmi na webu výrobce luxusní čokolády

případová studie

Řemeslná čokoládovna úspěšně prodává přes e-shop, do prodejny chodí noví zákazníci, moderní web důstojně prezentuje podnikání

15 %
o tolik jsme snížili míru okamžitého opuštění stránek
65 %
o tolik narostla doba strávená uživateli na webu
vyšší konverzní poměr

jejich příběh

Koláž obrázků - cesta čokolády od kakaových bobů až po hotové pralinky samostatně nebo v dárkovém balení.

 

ČOKOLÁDA VYROBENÁ OD BOBU AŽ PO TABULKU

 

„Nechceš k vám do Česka dovážet kvalitní kávu?” Přibližně touto větou paradoxně začal příběh brněnské čokoládovny Choklid. Její zakladatel Pavel Berg procestoval velkou část světa a v Salvadoru mu při jedné příležitosti kamarád nabídl obchod s kávovými zrny a praženou kávou. Vzhledem k nasycenosti trhu a velké konkurenci ale společně došli k názoru, že by to nebyla správná cesta.

Jako další možnost však známý nabídl panu Bergovi právě kakaové boby. Od nich už nebylo příliš daleko k výrobě čokolády a pralinek. Z nápadu nakonec vykrystalizovala celková idea, tedy ruční čokoládovna, kde se rodí skvělé sladkosti od A do Z. Následovalo intenzivní studium, účast na specializovaných kurzech a školeních ve Střední Americe, Spojených státech a Evropě a také období zkoušení a pokusů. To vše nakonec přineslo kýžené ovoce.

Podnik vedený manželi Bergovými si za relativně krátkou dobu vybudoval pověst místa, kam si lidé rádi chodí kupovat skvělou čokoládu nebo pralinky pro slavnostní příležitosti. Překážku pro ně nepředstavuje ani cena, která je proti velkosériovým produktům přeci jen citelně vyšší. Čokoláda vzniká jako Bean to Bar, tedy od bobu až po tabulku. Do procesu tak vůbec nevstupuje nikdo cizí.

Bergovi si navíc zakládají na tom, že jejich business je fair trade. Farmáři tak za boby, které vypěstují a zpracují, dostávají skutečně férovou cenu. Jako bonus se navíc firma věnuje i jejich vzdělání. To jim umožňuje další rozvoj a také zlepšení života. Na své práci tedy opravdu vydělávají.

 

Dále

jejich cíl

naše řešení

1

REDESIGN WEBU A VYLEPŠENÍ E-SHOPU

Monitor notebooku s ikonami znázorňujícími USPs čokoládovny Choklid.

Nejdříve jsme se zaměřili na webové stránky a e-shop. Přestože se na první pohled jevily v pořádku, detailnější kontrola odhalila určité problémy, které způsobovaly, že tržby zůstávaly za očekáváním.

Jako první jsme upravili homepage. Ta slouží jako vstupní brána na stránky a jako taková musí zákazníky ihned zaujmout a srozumitelně jim vysvětlit, co kupují. O to více v případě, že produkt je proti konkurenci citelně dražší a tím pádem hendikepován.

Už na titulní stránce se tedy zájemce seznamuje se čtyřmi USPs, které mu jednoduše sdělují, proč zvolit právě Choklid. Nad nimi je soubor střídajících se bannerů představujících buď konkrétní produkty nebo další USP. To vše je zabalené do střízlivého elegantního designu odpovídajícímu exkluzivitě prodávaných produktů a podniku jako takovému.

Pozornost bylo třeba věnovat také e-shopu. Pomohli jsme s roztříděním a rozšířením kategorií, zlepšili jsme i kreativní stránku. Problémy byly především s pozadím produktů. Některé byly totiž nafocené s černým, některé s bílým podkladem. Celek kvůli tomu působil nesourodě.

Produkty jsme tedy nechali přefotit s jednotným pozadím, díky čemuž se vzhled e-shopu velmi pozvedl. Zapracovali jsme také na názvech zboží, aby více odpovídaly skutečnosti a pro zákazníky byly lákavější.

2

SPECIÁLNĚ NASTAVENÉ REKLAMNÍ KAMPANĚ

Animace: měnící se tabulka čokolády z čokoládovny Choklid.

Reklamní kampaně na čokoládu jsou specifická a náročná disciplína. Hlavní prvek tohoto produktu je totiž především chuť, která se sama o sobě poměrně špatně prodává.

Po prvotním testování performance kampaní, které nepřineslo očekávané výsledky, jsme se rozhodli zvolit jinou cestu. Namísto samotné chuti jsme reklamu postavili na příběhu. Zdůraznili jsme původ čokolády, vysvětlili její vznik a vyjmenovali unikátní důvody, proč by zákazníci měli kupovat právě ji.

Spolu s tím šlo ruku v ruce technické nastavení. Nasadili jsme měření výkonnosti kampaní a stránek celkově přes Google Analytics, které do té doby zcela chyběly. Pro správu kampaní jsme založili Google Ads, na Facebooku přibyly Business Manager a Pixel, pomocí kterého se měří výkonnost kampaní na této sociální síti.

Mohli jsme tedy odevšad začít sbírat relevantní data, vyhodnocovat je a podle výsledků plánovat další kroky.

3

NOVÉ PRODUKTY PRO ŠIRŠÍ PUBLIKUM

Kreslená ruka vybírající si ze tří druhů pralinek značky Choklid.

Při business konzultacích, kterým se věnujeme také, jsme majitelům navrhli zavedení nových produktů. Cílem tohoto kroku bylo oslovit širší spektrum zákazníků a nezaměřovat se jen jedním směrem na úzkou skupinu klientů.

I tento úkol měl však svá pro a proti. Na jedné straně jsme chtěli nabídku obohatit, na straně druhé jsme ji však nechtěli příliš zahltit a vytvořit tím dojem masově vyráběných produktů. Po úvaze jsme nakonec zvolili několik druhů luxusních ochucených čokolád a pralinek.

Podle informací od pana Berga si zákazníci novinky velmi rychle oblíbili a pravidelně je kupují.

společný úspěch

Pavel Berg, majitel

Spolupráci s týmem Four Bros nemám co vytknout. Od počátku mají jasnou vizi, co a jak je třeba udělat, a podle toho pak postupují. Ať se jednalo o vylepšení našeho e-shopu, správu reklamních kampaní nebo třeba zařazení nových produktů do nabídky, vše promysleli do posledního detailu. Kladně hodnotím také komunikaci s námi. Pokud například něco nefungovalo podle plánu, ihned jsme se to dozvěděli a mohli jsme společně začít hledat řešení. Zkrátka a dobře, pokud hledáte skutečné marketingové profesionály, zde jste na správné adrese.