Fairhotel
Brněnskému hotelu narostly rezervace o 300 % během dvou měsíců
Brněnskému hotelu narostly rezervace o 300 % během dvou měsíců
Brněnský hotel úspěšně obsazuje pokoje, Skybar láká hosty a konferenční místnosti bývají zabookované na týdny dopředu
Schopné manažerky a ambiciózní hoteliérky, které chtějí jen pár kroků od brněnského výstaviště nabízet ty nejlepší služby. Tak můžeme jednou větou představit ústřední hrdinky tohoto příběhu, tedy Kamilu Rousovou a Ivu Ledererovou.
Rodiče paní Rousové před několika lety koupili dům v brněnské Rybářské ulici a nákladně jej zrekonstruovali s cílem vybudovat luxusní, ale cenově stále přijatelný hotel. Chtěli nabídnout ubytování nejen manažerům hledajícím nocleh na služební cestě, ale třeba také rodinám s dětmi, které se do jihomoravské metropole vydaly na výlet.
Po letech snažení dnes čtyřhvězdičkový FAIRHOTEL nabízí nejen skvělé ubytování, ale i výbornou restauraci a jako zajímavost posezení ve Skybaru na terase, kde si hosté mohou vychutnat podvečerní drink nebo třeba snídani při pohledu na Petrov, Špilberk a další brněnské dominanty. V létě je pak možné protáhnout si ve Skybaru tělo při pravidelných lekcích jógy.
FAIRHOTEL se na nás ve Four Bros cíleně na základě referencí obrátil s požadavkem na komplexní marketing, do kterého spadaly výkonnostní kampaně a obsahový marketing, chtěl také zlepšit prezentaci na sociálních sítích. Cílem bylo pozvání nových hostů, jejich udržení a zároveň zvýšení brand awareness o hotelu a službách, které nabízí.
Po vzájemné dohodě jsme také mírně zasáhli do několika ryze organizačních záležitostí, jako jsou například skladba menu nebo práce recepční, která hosty přesně a rychle naviguje do Skybaru.
Abychom hotel a jeho nabídku lépe poznali, opakovaně jsme navštívili restauraci a jídlo pak zapili několika doušky dobrého pití. Popravdě řečeno, sedět na terase, popíjet například mojito a pozorovat pulzující město pod sebou je silně návykové. Hned jsme věděli, že rozhodně stojí za to místo ukázat dalším lidem, a s chutí jsme se pustili do práce.
Naše spolupráce odstartovala vytvořením obsahové strategie pro sociální sítě. Tu lze zjednodušeně vnímat jako seznam témat, o kterých stojí za to informovat. Strategii jsme rozdělili do čtyř komunikačních pilířů, které korespondovaly s tím, o čem chtěly Kamila s Ivou zvýšit mezi lidmi povědomí: Restaurace, Skybar, Konferenční místnosti a Hotel. Na těchto pilířích pak začal vznikat obsah sociálních sítí, jejichž správu jsme nakonec převzali.
Na Facebook a Instagram jsme především chtěli dostat více příspěvků, které by propagovaly restauraci jako místo, kde se lze dobře najíst i během pracovního dne, a to za atraktivní ceny. Podle Ivy s Kamilou se lidé totiž obávali chodit na jídlo do hotelové restaurace kvůli strachu z určité exkluzivity a z toho pramenících vyšších cen. Kampaň na sociálních sítích, která každé pondělí představovala týdenní menu, měla tyto obavy rozptýlit.
Spolu s ní jsme navíc ještě zařídili umístění navigačních tabulí přímo před hotel a nechali instruovat recepční, kteří měli hosty vítat a nasměrovat je správným směrem.
Příspěvky z restaurace pravidelně doplňoval obsah týkající se Skybaru a hotelu celkově, v případě potřeby jsme zařazovali také aktuality. Úspěšně jsme pozvali hosty například na Svatomartinskou husu nebo akce, které se konaly v baru. Pravidelnost a také konzistentnost považujeme za jedny ze základních kamenů, bez kterých nelze sociální sítě kvalitně spravovat, dobrý obsah nám navíc posloužil jako základ pro start výkonnostních kampaní.
Nedílnou součástí contentu jsou také kvalitní fotografie a videa. S kolegy z agentury HotCat Production jsme domluvili trojí focení a natáčení. Vznikly tak například velmi atraktivní fotografie nového menu restaurace, které hosty přímo vybízí k návštěvě nebo krásné fotky ohňostrojů, jak je lze pozorovat přímo z terasy.
Materiály měly na Facebooku a Instagramu u publika úspěch, navíc je lze do budoucna opakovaně použít. FAIRHOTELU jsme ještě doporučili přefocení wellness centra, sauny a snídaní, aby se grafická podoba sjednotila.
Vylepšili jsme také e-mailing. Zpracovali jsme harmonogram určující, co a kdy se bude posílat, vyladili e-mailingovou šablonu a vysvětlili, jak s tímto nástrojem co nejefektivněji pracovat.
Změn pod naším vedením doznaly i webové stránky. Pomohli jsme s úpravou textů tak, aby byly atraktivnější nejen pro čtenáře, ale i vyhledávače, doplnili jsme ho také o nové a kvalitní fotky. Stránky se tím velmi pozvedly a hotel nyní reprezentují skutečně důstojným způsobem, jak si zaslouží.
Spolu s tím jsme zapracovali na reklamních kampaních na Google a Seznamu. Upravili jsme jejich keywords, aby lépe odpovídaly tomu, co lidé vyhledávají. Změnou prošlo také nastavení KPIs, podle kterých lze vyhodnocovat úspěšnost kampaní.
Jako mimořádně účinné se ukázalo doplnění reklam o takzvaná rozšíření, díky kterým jsou pro vyhledávače atraktivnější a ty je pak zobrazují lépe. Mezi tyto extensions patří například zajímavá grafika nebo odkazy.
Spolu s tím jsme společně s web developerem upravili i landing pages přímo na stránkách hotelu, na které se uživatelé přes reklamy proklikli. Zapracovali jsme na jejich atraktivnosti, informační hodnotě a zjednodušili průchod rezervací. Například zamluvení pokoje nebo místnosti pro školení i konferenci je díky tomu snazší a rychlejší.
Doplňme, že obsah sociálních sítí a kampaní byly vzájemně sladěny, takže komunikace směrem k publiku byla jednotná a přehledná.
O tom, že jsme postupovali správně, jsme se přesvědčili velmi záhy. Během krátké doby dvojnásobně vzrostla organická návštěvnost hotetových stránek, do dvou měsíců od spuštění kampaní narostl počet rezervací o více než 300 %. Prodloužila se také doba, kterou uživatelé na webu strávili, a to o 62 %.
Reklama tedy zcela evidentně cílila na relevantní zájemce, kteří si po prokliknutí na hotelový web stránky prohlíželi detailněji místo toho, aby je po pár vteřinách opustili. Rovněž se podle slov manažerky viditelně zvýšil počet hostů chodících do restaurace na polední menu a také počet rezervací na večeře.
Trefou do černého se ukázaly být také kampaně na Facebooku. Díky nim se nám podařilo vybookovat Skybar pro soukromé akce na všechny víkendy v sezóně. I v jejich případě se ukázala jako důležitá nová kreativa, která dokázala zaujmout velký počet zájemců.
Po konzultacích, jak postupovat dále, projevily Kamila s Ivou přání převzít si správu sociálních sítí zpět do vlastních rukou. Naučili jsme je, jak příspěvky na Facebook a Instagram tvořit co nejlépe.
Objasnili jsme jim například, co jsou výše zmíněné komunikační pilíře, jaké náležitosti má mít dobrý facebookový příspěvek nebo jak co nejlépe udělat dobrou fotku, která bude doplňovat kvalitní obsah. S posledním bodem nám pomohli kolegové z HotCat Productions.
Oboustranná důvěra a příkladná spolupráce přinesly své ovoce. Do Skybaru chodí noví hosté, pokoje jsou obsazené nejen v dobách veletrhů na blízkém výstavišti a místnost pro pořádání konferencí je zamluvená na týdny dopředu. O tom, že je hotel mezi klienty skutečně oblíbený, svědčí vysoké hodnocení 9 bodů z 10 na portále Booking.com, které je doplněné výrazem „Fantastické”.
Iva s Kamilou se v neposlední řadě naučily samy se starat o profily na Facebooku a Instagramu tak, aby příspěvky byly na profesionální úrovni a na první pohled uměly zaujmout. Sociální sítě díky tomu stylově a efektivně pomáhají hotel a jeho nabídku propagovat.
PPC kampaně máme i nadále v naší správě a daří se jim. Počet rezervací se drží na ustálených hodnotách a s příchodem letních dovolených očekáváme, že ještě vzroste.
Spolupráci s týmem Fourbros v čele s panem Olšákem hodnotím velice kladně. Jsou to opravdu profíci v oboru. Za cenné rady, tipy a doporučení mockrát děkujeme a můžeme dále jen doporučit.