Klient:

Fairhotel

Brněnskému hotelu narostly rezervace o 300 % během dvou měsíců

případová studie

Brněnský hotel úspěšně obsazuje pokoje, Skybar láká hosty a konferenční místnosti bývají zabookované na týdny dopředu

300 %
nárůst rezervací za dva měsíce od spuštění kampaně
62 %
o tolik déle strávili uživatelé na webu
2 x
více návštěv z organického vyhledávání

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

VYLADĚNÝ OBSAH A PŘESNĚ NASTAVENÉ VÝKONNOSTNÍ KAMPANĚ

Abychom hotel a jeho nabídku lépe poznali, opakovaně jsme navštívili restauraci a jídlo pak zapili několika doušky dobrého pití. Popravdě řečeno, sedět na terase, popíjet například mojito a pozorovat pulzující město pod sebou je silně návykové. Hned jsme věděli, že rozhodně stojí za to místo ukázat dalším lidem, a s chutí jsme se pustili do práce.

 

Menu ve Fairhotelu: prostřený stůl s polévkou, řízkem, salátem a nápoji.

1

OBSAHOVÁ STRATEGIE

Komunikační pilíře pro Fairhotel: propagace Skybaru, hotelu, konferenčních místností a restaurace

Naše spolupráce odstartovala vytvořením obsahové strategie pro sociální sítě. Tu lze zjednodušeně vnímat jako seznam témat, o kterých stojí za to informovat. Strategii jsme rozdělili do čtyř komunikačních pilířů, které korespondovaly s tím, o čem chtěly Kamila s Ivou zvýšit mezi lidmi povědomí: Restaurace, Skybar, Konferenční místnosti a Hotel. Na těchto pilířích pak začal vznikat obsah sociálních sítí, jejichž správu jsme nakonec převzali.

Na Facebook a Instagram jsme především chtěli dostat více příspěvků, které by propagovaly restauraci jako místo, kde se lze dobře najíst i během pracovního dne, a to za atraktivní ceny. Podle Ivy s Kamilou se lidé totiž obávali chodit na jídlo do hotelové restaurace kvůli strachu z určité exkluzivity a z toho pramenících vyšších cen. Kampaň na sociálních sítích, která každé pondělí představovala týdenní menu, měla tyto obavy rozptýlit.

Spolu s ní jsme navíc ještě zařídili umístění navigačních tabulí přímo před hotel a nechali instruovat recepční, kteří měli hosty vítat a nasměrovat je správným směrem.

2

ZÁKLAD PRO PPC KAMPANĚ

Příspěvky na sociálních sítích následně použité v PPC kampaních.

Příspěvky z restaurace pravidelně doplňoval obsah týkající se Skybaru a hotelu celkově, v případě potřeby jsme zařazovali také aktuality. Úspěšně jsme pozvali hosty například na Svatomartinskou husu nebo akce, které se konaly v baru. Pravidelnost a také konzistentnost považujeme za jedny ze základních kamenů, bez kterých nelze sociální sítě kvalitně spravovat, dobrý obsah nám navíc posloužil jako základ pro start výkonnostních kampaní.

Nedílnou součástí contentu jsou také kvalitní fotografie a videa. S kolegy z agentury HotCat Production jsme domluvili trojí focení a natáčení. Vznikly tak například velmi atraktivní fotografie nového menu restaurace, které hosty přímo vybízí k návštěvě nebo krásné fotky ohňostrojů, jak je lze pozorovat přímo z terasy.

Materiály měly na Facebooku a Instagramu u publika úspěch, navíc je lze do budoucna opakovaně použít. FAIRHOTELU jsme ještě doporučili přefocení wellness centra, sauny a snídaní, aby se grafická podoba sjednotila.

3

PROPRACOVANÝ E-MAILING A LEPŠÍ WEBOVÉ STRÁNKY

Grafické znázornění e-mailingu: dopis vyčuhující z obálky.

 

 

Vylepšili jsme také e-mailing. Zpracovali jsme harmonogram určující, co a kdy se bude posílat, vyladili e-mailingovou šablonu a vysvětlili, jak s tímto nástrojem co nejefektivněji pracovat.

Změn pod naším vedením doznaly i webové stránky. Pomohli jsme s úpravou textů tak, aby byly atraktivnější nejen pro čtenáře, ale i vyhledávače, doplnili jsme ho také o nové a kvalitní fotky. Stránky se tím velmi pozvedly a hotel nyní reprezentují skutečně důstojným způsobem, jak si zaslouží.

1

LEPŠÍ KLÍČOVÁ SLOVA, UPRAVENÉ KPIs

Grafické znázornění upravených klíčových slov: výraz Fairhotel pod lupou.

Spolu s tím jsme zapracovali na reklamních kampaních na Google a Seznamu. Upravili jsme jejich keywords, aby lépe odpovídaly tomu, co lidé vyhledávají. Změnou prošlo také nastavení KPIs, podle kterých lze vyhodnocovat úspěšnost kampaní.

Jako mimořádně účinné se ukázalo doplnění reklam o takzvaná rozšíření, díky kterým jsou pro vyhledávače atraktivnější a ty je pak zobrazují lépe. Mezi tyto extensions patří například zajímavá grafika nebo odkazy.

Spolu s tím jsme společně s web developerem upravili i landing pages přímo na stránkách hotelu, na které se uživatelé přes reklamy proklikli. Zapracovali jsme na jejich atraktivnosti, informační hodnotě a zjednodušili průchod rezervací. Například zamluvení pokoje nebo místnosti pro školení i konferenci je díky tomu snazší a rychlejší.

Doplňme, že obsah sociálních sítí a kampaní byly vzájemně sladěny, takže komunikace směrem k publiku byla jednotná a přehledná.

2

STATISTIKY ZAČALY RŮST IHNED

Znázornění úspěchů reklam: lepší organické vyhledávání, více rezervací a nárůst doby strávené na webu

O tom, že jsme postupovali správně, jsme se přesvědčili velmi záhy. Během krátké doby dvojnásobně vzrostla organická návštěvnost hotetových stránek, do dvou měsíců od spuštění kampaní narostl počet rezervací o více než 300 %. Prodloužila se také doba, kterou uživatelé na webu strávili, a to o 62 %.

Reklama tedy zcela evidentně cílila na relevantní zájemce, kteří si po prokliknutí na hotelový web stránky prohlíželi detailněji místo toho, aby je po pár vteřinách opustili. Rovněž se podle slov manažerky viditelně zvýšil počet hostů chodících do restaurace na polední menu a také počet rezervací na večeře.

Trefou do černého se ukázaly být také kampaně na Facebooku. Díky nim se nám podařilo vybookovat Skybar pro soukromé akce na všechny víkendy v sezóně. I v jejich případě se ukázala jako důležitá nová kreativa, která dokázala zaujmout velký počet zájemců.

3

ŠKOLENÍ NA MÍRU

Znázornění školení pro personál Fairotelu, jak spravovat sociální sítě Facebook a Instagram.

Po konzultacích, jak postupovat dále, projevily Kamila s Ivou přání převzít si správu sociálních sítí zpět do vlastních rukou. Naučili jsme je, jak příspěvky na Facebook a Instagram tvořit co nejlépe.

Objasnili jsme jim například, co jsou výše zmíněné komunikační pilíře, jaké náležitosti má mít dobrý facebookový příspěvek nebo jak co nejlépe udělat dobrou fotku, která bude doplňovat kvalitní obsah. S posledním bodem nám pomohli kolegové z HotCat Productions.

společný úspěch

použité služby

Kamila Rousová, ředitelka, FAIRHOTEL

Spolupráci s týmem Fourbros v čele s panem Olšákem hodnotím velice kladně. Jsou to opravdu profíci v oboru. Za cenné rady, tipy a doporučení mockrát děkujeme a můžeme dále jen doporučit.