Girja
Tělocvična, ve které se obyčejný člověk nemusí stydět
Tělocvična, ve které se obyčejný člověk nemusí stydět
V brněnském gymu spolu cvičí laici i šampion smíšených bojových umění UFC Jiří Procházka, na semináře jezdí lidé i ze zahraničí
IT inženýr se sílícím pocitem, že by měl v životě dělat něco, co by ho naplňovalo a měl z toho radost. To je Zdeněk Dohnal. Pracoval na pozici počítačového specialisty v korporátní firmě, došel ale k názoru, že by chtěl být lidem prospěšný jinak. Začal se tedy vzdělávat ve cvičení a posilování a v říjnu 2013 v brněnské ulici Cejl otevřel tělocvičnu Girja.
Jeho hlavní filozofií bylo ukázat, že chodit si zacvičit nemusí být jen pro vyrýsované svalovce. Naopak, rád ve svých prostorách přijímá začátečníky s minimem zkušeností, kteří by do klasické posilovny nešli, protože se bojí posměšných reakcí zkušených a mnohdy přezíravých svalovců.
Tato myšlenka se posléze ukázala jako velmi populární. Girja si rychle vybudovala pověst přívětivého místa, kde spolu bok po boku makají profesionální zápasníci i úředníci z kanceláří při takzvaných skupinových individuálkách. Na nich všichni společně cvičí v jedné tělocvičně, ale každý má svůj individuální plán, který trenér kontroluje a podle potřeby upravuje.
Kromě standardních lekcí nabízí také speciální jednodenní kurzy zaměřené na určitý typ cvičení. V neposlední řadě Zdeněk působí také jako silový a kondiční trenér šampiona UFC Jiřího Procházky.
Girja se na nás ve Four Bros obrátila na základě referencí s požadavkem na komplexní pokrytí marketingu. Zdeněk měl zájem hlavně o reklamu na speciální semináře, kde se zájemci naučí správně cvičit například s kettlebellem, kužely či olympijskou činkou, zlepší si stávající techniku nebo se prostě jen připraví na klasické pravidelné cvičení.
Dalším záměrem bylo ukázat cílové skupině pravidelné hodiny v tělocvičně jako místo, kde si mohou zacvičit i naprostí začátečníci bez toho, aby se jim někdo smál nebo je dokonce soudil.
Se Zdeňkem se známe mnoho let, patří mezi naše první klienty a řada z nás si k němu chodí zlepšovat kondici. Díky tomu jsme měli možnost se přesvědčit, že to, co dělá, má skutečně smysl a s radostí jsme se rozhodli mu v jeho podnikání pomoci.
Ještě předtím, než jsme se naplno vrhli do kampaní na Facebooku, jsme přebrali do správy webové stránky a vylepšili je. V první řadě jsme se zaměřili na to, aby byly uživatelsky příjemnější. Přibyly například CTA buttony, díky kterým se lidé mohou objednat na seminář rovnou z příslušné landing page a nemusí hledat stránku s kontakty.
Web jsme také optimalizovali pro zobrazování na chytrých telefonech, což je v současnosti standard.
Vylepšili jsme i kreativní složku stránek a nechali jsme vytvořit sadu fotek a videí. Na nich se zájemci například dozví, jak se správně protahovat, aby to bylo efektivní a naopak si neublížili. Tím si Girja pomáhá budovat obraz odborníka ve svém oboru.
Klíčovou složkou naší spolupráce však byly a jsou reklamní kampaně na Facebooku. Jejich cílem je především nabídnout publiku pravidelné lekce cvičení a speciální semináře konané jednorázově, doplňkově pak slouží pro zvýšení povědomí o tělocvičně mezi cílovou skupinou.
K nejúspěšnějším a nejpopulárnějším patří určitě kreativní kampaň příznačně pojmenovaná „Tady tě nikdo nesoudí”. Pro ni jsme se domluvili na spolupráci s Jiřím Procházkou, šampionem ve smíšených bojových uměních UFC, který v Girje cvičí také. Ukazuje běžným lidem, že do tělocvičny mohou přijít bez obav z toho, že se na ně bude někdo povyšovat nebo se jim vysmívat.
Rozhodli jsme, že reklamu bude tvořit sada videí a carouselů, ke kterým jsme následně vymysleli scénář. Jejich výroba, které se ujalo studio HotCat, byla od počátku tomuto scénáři přizpůsobená. Od začátku tak bylo jasné, co a jak se bude fotit nebo natáčet. Díky tomu vznikly mimořádně atraktivní materiály, které byly perfektně připraveny pro následné zakomponování do reklamních kampaní a které si mezi lidmi velmi rychle získaly popularitu.
Kampaň jsme spustili na začátku června a za 2 týdny byl její dosah přibližně 88 tisíc lidí, počet engagements, tedy lajků, komentářů a podobných reakcí, už přesáhl 38 tisíc. Skoro 580 lidí se pak z reklamy prokliklo na landing page tělocvičny a požadovaných cílů stran zisku nových cvičenců do tělocvičny jsme dosáhli ve stejný čas.
Ani další kampaně, které pro Girju vymýšlíme a spravujeme, v úspěšnosti nezůstávají pozadu. Na semináře, jejichž kapacita se pohybuje mezi 15 a 20 lidmi, se často i polovina lidí přihlásí přímo z našich reklam na Facebooku a Instagramu. Po dalším offline doměření víme, že se další lidé hlásí například telefonicky nebo přes Messenger poté, co reklamu na Facebooku vidí.
Zájemci se ozývají dokonce ze Slovenska a celé České republiky. Reklama na jednorázové semináře totiž cílí na celé Česko a blízké slovenské pohraničí. Vzhledem k tomu, že se ze seminářů rekrutují i klasičtí cvičenci na pravidelné hodiny v tělocvičně, plníme si sekundárně také tyto cíle a celé spolupráce dostává onen žádaný komplexní přístup.
Kromě standardních prodejních kampaní spolupracujeme s Girjou také na edukativních projektech, jejichž cílem není přímý zisk nových klientů. Spolu se studiem HotCat jsme vytvořili sadu 40 kratších edukativních videí ukazujících, jak správně cvičit. I to se ukázalo jako trefa přímo do středu terče.
Po zveřejnění prvních deseti snímků se organický zásah vyšplhal na přibližně 25 600 lidí, na web tělocvičny se prokliklo 89 zájemců a desítky lidí si videa ukládají pro další zhlédnutí. To, že jsou videa mimořádně oblíbená, jednoznačně potvrzuje sám Zdeněk. Podle něj mu lidé sami říkají, že je tyto materiály nutí cvičit i doma a velmi se na těší na každý nový díl. Zároveň jsou zajímavým nástrojem pro retenci, jelikož se značný počet klientů, kteří po nějaký čas necvičili, vrátil po jejich zhlédnutí do tělocvičny.
Do čeho naopak zasahujeme minimálně, jsou standardní facebookové příspěvky a obsah. Vzhledem k tomu, že Zdeněk má svůj osobitý způsob komunikace, jsme na nich chtěli jen pramálo měnit a jejich obsah pouze konzultujeme kvůli vhodnosti použití do placených kampaní.
Oboustranná důvěra podpořená léty kamarádství pořád přináší skvělé výsledky. Kurzy a semináře bývají vyprodané, do tělocvičny chodí stále noví zájemci, ze kterých se často stávají pravidelní a dlouholetí klienti. Koneckonců, o popularitě Girji svědčí například recenze na Googlu. Ve většině z nich figurují slova jako super, skvělý nebo nejlepší. Číselné hodnocení se pak pohybuje v rozmezí 4,9 až 5, což je naprosto výjimečný výsledek, a to nejen mezi tělocvičnami či posilovnami, ale i celkově.
Se Zdeňkem se i nadále jednou měsíčně vídáme při pravidelných marketingových snídaních u našeho dalšího klienta, ve FAIRHOTELU, kde probíráme výsledky a plánujeme další spolupráci. Pokračujeme v kampaních na Facebooku, tvoříme s našimi partnery nová cvičební videa a postupně tak ukazujeme Brnu i okolí, že být fit neznamená jen bezhlavě pumpovat bicepsy.
Do budoucna chceme určitě pokračovat ve facebookových kampaních, občas pomáháme také s konzultacemi a radami ohledně obchodní strategie, HR a směřování byznysu jako takového. Přestože Girja patří mezi naše menší klienty, věnujeme jí tutéž péči jako velkým projektům. Každý zákazník je pro nás totiž stejně důležitý a vždy se snažíme odvést 100% práci, která vede k oboustranné spokojenosti jak na straně klienta, tak na té naší.