Klient:

MARKY Sport

Sportovní dresy a volnočasové oblečení pro týmy na míru od A do Z

případová studie

Výrobce dresů úspěšně oslovuje nové i stávající klienty, plánuje expanzi do zahraničí

300 %
Meziroční nárůst v organickém vyhledávání
100
Téměř 100 poptávek přišlo z Facebooku za dobu spuštění kampaní
1 000 Kč
Pod 1 000 Kč jsme stlačili cenu za jednu poptávku z výkonnostních kampaní

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

1

PŘESNĚ NASTAVENÉ A ZACÍLENÉ PERFORMANCE KAMPANĚ

marky-performance

První, na co jsme se zaměřili, byly výkonnostní, tedy performance kampaně na Googlu a také Facebooku. Na Facebooku kampaně před začátkem naší spolupráce nefungovaly vůbec, na Googlu pak velmi omezeně. Jejich výsledky pak zůstávaly daleko za očekáváním. Proto jsme je od základů zkontrolovali a změnili jejich nastavení.

Spolu s tím jsme znova stanovili KPIs, tedy ukazatele výkonnosti, podle kterých se hodnotí kampaním úspěšnost. Zaměřili jsme se především na leady, tedy na situaci, kdy se člověk po zobrazení reklamy proklikne na web firmy a odešle poptávkový formulář.

Výsledky se projevily téměř okamžitě. Meziročně narostl počet návštěvníků, kteří se z reklam proklikli na stránky, o 3075 %. Od spuštění kampaní přišlo z Facebooku 72 leadů. Velmi dobré výsledky vykazovaly také kampaně na Googlu.

Na web zkrátka začali proudit noví zájemci, ze kterých se nezřídka stali klienti. Mnoho z nich navíc s firmou začalo spolupracovat dlouhodobě, což hodnotu těchto leadů ještě zvyšuje. Tento druh klientů se navíc dá využít pro následný remarketing. Potvrdilo se tím, že kampaně cílily na relevantní publikum, což je v jejich případě alfa a omega.

2

VYLEPŠENÍ WEBU: TECHNICKÁ A OBSAHOVÁ ANALÝZA SEO, UPRAVENÝ DESIGN

Animace vylepšení webu společnosti MARKY sport: notebook s měnícím se obsahem obrazovky.

Spolu s kampaněmi jsme naši pozornost zaměřili také na firemní web. Při předběžné analýze jsme totiž objevili několik problémů. Ty atraktivitu stránek pro vyhledávače zbytečně snižovaly a srážely je ve výsledcích vyhledávání na horší pozice. Jednalo se především o duplicitní titulky a nadpisy. Ihned jsme je začali měnit tak, aby byl každý z nich unikátní a zároveň vhodný z hlediska SEO, tedy optimalizovaný pro vyhledávání.

S tím souvisela analýza keywords na webu, která na počátku také nedopadla zcela nejlépe. U mnoha produktů klíčová slova, podle kterých lidé hledají, zcela chyběla, jinde byly výrazy nevhodně zvolené. Stránky jsme proto retextovali tak, aby byly nejen čtivé pro zákazníky, ale aby je také lépe zaznamenávaly vyhledávače. I tento postup se ukázal jako správný. V meziročních statistikách web zaznamenal v oblasti vyhledávání o 300 % lepší výsledky. Opět se tedy potvrdilo, že kvalitní obsah má na vyhledávání opravdu velký vliv.

Určitých změn také doznal design stránek. Objevili jsme několik míst, která potenciální klienty mohla od nákupu odradit například svou přílišnou složitostí. I tento problém jsme ve velmi krátké době napravili.

Naší pozornosti nakonec neunikly ani fotky produktů. Na některých z nich bylo vidět, že vznikaly nouzově a narychlo, například s nejednotným pozadím či doslova „v terénu”. Klientovi jsme proto navrhli jejich přefocení a díky tomu sjednocení vzhledu celé nabídky. Po vzájemné dohodě si klient nové fotky nakonec nechal vytvořit sám. My jsme jen kontrolovali, že jsou skutečně použitelné a kvalitní.

3

E-MAILING JAKO NÁSTROJ NEJEN PRO REMARKETING

Grafické znázornění e-mailingu: pošta směřující do schránky.

Vzhledem k tomu, že MARKY sport se e-mailingu nikdy nevěnoval, rozhodli jsme se zapracovat také na této součásti marketingového mixu. Především salesové kampaně zde mají velký potenciál. Vzhledem k tomu, že sportovní oblečení má určitou životnost, například v rámci remarketingu má smysl oslovování stávajících klientů s nabídkou nových modelů. Načasování je ideální na období, o kterém výrobce ví, že původní kusy začínají dosluhovat. Klienty chce oslovovat také s nabídkou sportovních doplňků jako ručníky nebo vaky.

společný úspěch

Vzájemná spolupráce, postavená na oboustranné důvěře a úzkém kontaktu, přínášela výsledky každý den. MARKY sportu neustále rostl počet objednávek, kromě nových zákazníků se navíc opakovaně vrací mnoho těch stávajících.

Přestože s klientem nyní již nespolupracujeme, na společně odvedenou práci vzpomínáme velmi rádi. Také v tomto případě se naplno potvrdilo, že nejlepší výsledky přináší marketing uchopený komplexně, s rozmyslem a na základě dat a propočtů. Jsme velmi rádi, že firma i díky naší pomoci začala růst a rozšířila si klientské spektrum.

použité služby

Adam Janák, majitel MARKY sport

Spolupráce s Four Bros naši firmu posunula o velký skok dopředu, nejen co se týče online marketingu, ale také expanze na další trhy a celkového směřování naší značky. Oceňuji zejména přístup a profesionalitu všech členů týmu, ochotu při řešení problémů a samozřejmě vysokou kvalitu odvedené práce. Mohu s klidným svědomím doporučit Four Bros každému, kdo chce posunout svou firmu na vyšší úroveň.