MARKY Sport
Sportovní dresy a volnočasové oblečení pro týmy na míru od A do Z
Sportovní dresy a volnočasové oblečení pro týmy na míru od A do Z
Výrobce dresů úspěšně oslovuje nové i stávající klienty, plánuje expanzi do zahraničí
Česká republika je zemí sportovců. Profesionálních týmů věnujících se všem možným sportům u nás najdeme opravdu mnoho. Když k tomu připočteme i amatérská družstva, potenciálních zákazníků je doslova nepřeberně. Zhruba tímto způsobem uvažoval Adam Janák, když zakládal firmu MARKY sport. Jeho cílem bylo navrhovat a vyrábět oblečení pro kolektivní sporty.
Největší přínos pro zákazníka, který firmu od počátku odlišuje od konkurence, spočívá v soustředění veškerých činností „pod jednu střechu“. Grafický návrh, nabrání míry, finální výroba, s tím vším si MARKY sport poradí. To vše navíc v řádu dnů, takže je firma schopna řešit i zakázky, které je nutné realizovat co nejdříve.
Velmi rychle se ukázalo, že tato myšlenka směřuje správným směrem. Společnost během krátké doby získala reputaci spolehlivého partnera pro profesionály i laiky, kteří by jinak měli s obstaráním sportovního oblečení nemalé problémy. Ne každý totiž například ví, v jakém formátu má výrobci dodat grafické podklady nebo jak přesně měřit velikosti, aby oblečení skutečně padlo jako ulité. U MARKY sportu se klient o nic podobného nemusí starat.
Sortiment společnosti lze snadno rozdělit na dvě řady. První tvoří přímo sportovní dresy, do druhé patří ostatní oblečení, které sportovci potřebují, jako jsou teplákové soupravy, trička, mikiny a další. Objednat lze také doplňkový sortiment v podobě ručníků, sportovních vaků či funkčního prádla. Vzhledem k tomu, že firma se zaměřuje výhradně na klienty v podobě týmů či družstev, je minimální počet kusů pro odběr 10. Jeden dres či tričko tedy objednat možné není.
Po letech úspěšného podnikání pan Janák začal cítit, že firma potřebuje zlepšit propagaci nejen svých produktů, ale také začít lépe oslovovat potenciální i stávající klienty.
MARKY Sport se na nás ve Four Bros obrátil v roce 2021 na základě kladných referencí od jednoho z našich spokojených klientů. Firma sice v minulosti spolupracovala s další agenturou, chtěla však k marketingu přistoupit komplexněji a ne pouze se zaměřením na jeho určité části.
Požadavek zněl především na zefektivnění PPC reklam. V plánu bylo také přivedení nových zákazníků na stránky a jejich konverze na platící zákazníky formou odeslaných poptávek. Lépe měli být oslovování také stávající klienti. MARKY sport se rovněž chtěl zaměřit na vylepšení webových stránek po technické i grafické stránce s cílem zlepšit celkovou prezentaci podnikání.
Plány pana Janáka nám od počátku dávaly jasný smysl. Díky tomu jsme okamžitě našli společnou řeč. Na několika schůzkách jsme si pak všechno ještě ujasnili a rovnou probrali také další naše představy a nápady, se kterými jsme přišli. Díky tomu jsme přesně věděli, co a jak budeme dělat a s radostí jsme se mohli pustit do práce.
První, na co jsme se zaměřili, byly výkonnostní, tedy performance kampaně na Googlu a také Facebooku. Na Facebooku kampaně před začátkem naší spolupráce nefungovaly vůbec, na Googlu pak velmi omezeně. Jejich výsledky pak zůstávaly daleko za očekáváním. Proto jsme je od základů zkontrolovali a změnili jejich nastavení.
Spolu s tím jsme znova stanovili KPIs, tedy ukazatele výkonnosti, podle kterých se hodnotí kampaním úspěšnost. Zaměřili jsme se především na leady, tedy na situaci, kdy se člověk po zobrazení reklamy proklikne na web firmy a odešle poptávkový formulář.
Výsledky se projevily téměř okamžitě. Meziročně narostl počet návštěvníků, kteří se z reklam proklikli na stránky, o 3075 %. Od spuštění kampaní přišlo z Facebooku 72 leadů. Velmi dobré výsledky vykazovaly také kampaně na Googlu.
Na web zkrátka začali proudit noví zájemci, ze kterých se nezřídka stali klienti. Mnoho z nich navíc s firmou začalo spolupracovat dlouhodobě, což hodnotu těchto leadů ještě zvyšuje. Tento druh klientů se navíc dá využít pro následný remarketing. Potvrdilo se tím, že kampaně cílily na relevantní publikum, což je v jejich případě alfa a omega.
Spolu s kampaněmi jsme naši pozornost zaměřili také na firemní web. Při předběžné analýze jsme totiž objevili několik problémů. Ty atraktivitu stránek pro vyhledávače zbytečně snižovaly a srážely je ve výsledcích vyhledávání na horší pozice. Jednalo se především o duplicitní titulky a nadpisy. Ihned jsme je začali měnit tak, aby byl každý z nich unikátní a zároveň vhodný z hlediska SEO, tedy optimalizovaný pro vyhledávání.
S tím souvisela analýza keywords na webu, která na počátku také nedopadla zcela nejlépe. U mnoha produktů klíčová slova, podle kterých lidé hledají, zcela chyběla, jinde byly výrazy nevhodně zvolené. Stránky jsme proto retextovali tak, aby byly nejen čtivé pro zákazníky, ale aby je také lépe zaznamenávaly vyhledávače. I tento postup se ukázal jako správný. V meziročních statistikách web zaznamenal v oblasti vyhledávání o 300 % lepší výsledky. Opět se tedy potvrdilo, že kvalitní obsah má na vyhledávání opravdu velký vliv.
Určitých změn také doznal design stránek. Objevili jsme několik míst, která potenciální klienty mohla od nákupu odradit například svou přílišnou složitostí. I tento problém jsme ve velmi krátké době napravili.
Naší pozornosti nakonec neunikly ani fotky produktů. Na některých z nich bylo vidět, že vznikaly nouzově a narychlo, například s nejednotným pozadím či doslova „v terénu”. Klientovi jsme proto navrhli jejich přefocení a díky tomu sjednocení vzhledu celé nabídky. Po vzájemné dohodě si klient nové fotky nakonec nechal vytvořit sám. My jsme jen kontrolovali, že jsou skutečně použitelné a kvalitní.
Vzhledem k tomu, že MARKY sport se e-mailingu nikdy nevěnoval, rozhodli jsme se zapracovat také na této součásti marketingového mixu. Především salesové kampaně zde mají velký potenciál. Vzhledem k tomu, že sportovní oblečení má určitou životnost, například v rámci remarketingu má smysl oslovování stávajících klientů s nabídkou nových modelů. Načasování je ideální na období, o kterém výrobce ví, že původní kusy začínají dosluhovat. Klienty chce oslovovat také s nabídkou sportovních doplňků jako ručníky nebo vaky.
Vzájemná spolupráce, postavená na oboustranné důvěře a úzkém kontaktu, přínášela výsledky každý den. MARKY sportu neustále rostl počet objednávek, kromě nových zákazníků se navíc opakovaně vrací mnoho těch stávajících.
Přestože s klientem nyní již nespolupracujeme, na společně odvedenou práci vzpomínáme velmi rádi. Také v tomto případě se naplno potvrdilo, že nejlepší výsledky přináší marketing uchopený komplexně, s rozmyslem a na základě dat a propočtů. Jsme velmi rádi, že firma i díky naší pomoci začala růst a rozšířila si klientské spektrum.
Spolupráce s Four Bros naši firmu posunula o velký skok dopředu, nejen co se týče online marketingu, ale také expanze na další trhy a celkového směřování naší značky. Oceňuji zejména přístup a profesionalitu všech členů týmu, ochotu při řešení problémů a samozřejmě vysokou kvalitu odvedené práce. Mohu s klidným svědomím doporučit Four Bros každému, kdo chce posunout svou firmu na vyšší úroveň.