
Niika
Minimalistické šperky, které na trhu chyběly
Minimalistické šperky, které na trhu chyběly
Z přivýdělku pro radost k zaměstnání se během krátké doby stal skvěle fungující podnik
Ženy a šperky. Je to sice trochu ohrané klišé, ale tyto dva pojmy k sobě zkrátka patří. Někdo preferuje zlaté a co nejzdobnější, další zase dává přednost stříbru a spíše decentnějším vzorům. Nabídka na trhu je v současné době tak široká, že si vybere každý.
Ještě relativně nedávno tomu ale bylo jinak. Když Veronika Hložánková hledala takzvané minimalistické šperky, které znala ze zahraničí, zjistila, že u nás tento druh zboží k dostání zkrátka není. Při rozhovorech se známými ale zjistila, že zdaleka není jediná, komu by decentní, ale o to zajímavější šperky udělaly radost. Po kratší době rozmýšlení a propočtů sehnala dodavatele a založila značku Niika, specializovanou právě na minimalistické šperky.
Zboží si zákazníky našlo téměř okamžitě. Šperky vyráběné v malých sériích, které si však stále dokáží udržet natolik atraktivní cenu, aby oslovily širší cílovou skupinu, se rychle staly hitem. Nějakou dobu se zdálo, že vše funguje bez chyby a není třeba nic měnit.
Po čase ale začalo být paní Hložánkové jasné, že bude potřebovat pomoc. Marketing, zahrnující plánování, performance kampaně i tvorbu obsahu, do té doby zvládala sama. Začala však cítit, že především výkonnostní marketing má mezery, kterými firmě zbytečně uniká zisk. A to na úkor konkurence, která začala tento druh šperků v mezičase nabízet také.
Impuls ke spolupráci s Niika vzešel ze strany Four Bros. Náš COO Honza si všiml postu na Instagramu, ve kterém paní Hložánková sháněla někoho na správu PPC kampaní. Honza na výzvu odpověděl a zakrátko jsme společně mohli začít domlouvat detaily spolupráce.
Klientův požadavek směřoval především na zefektivnění PPC kampaní, které do té doby fungovaly velmi omezeně. Stejně tak v Social Ads, konkrétně v kampaních na Facebooku a Instagramu, byly zbytečné mezery. Kreativa a celkově obsah na sociálních sítích byla nicméně na výborné úrovni. Proto jsme se rychle domluvili na všem, co bylo potřeba, a vrhli se společně do práce.
Plány a záměry obchodu tak, jak nám je paní Hložánková popsala, dávaly smysl. Stačilo jen sladit očekávání a nic nám nebránilo v tom, abychom začali. V tomto bodě je nutné zdůraznit, že právě sladění očekávání je důležité na samém počátku spolupráce. Mnohem lépe se pracuje ve chvíli, kdy klient ví, co může očekávat a jaký bude přibližně vývoj. Právě nereálná a někdy silně přehnaná očekávání spolupráci značně ztěžují. Zde jsme však měli jasno.
Ještě před tím, než jsme se pustili přímo do kampaní, jsme s paní Hložánkovou pečlivě prošli stav firmy. Aby byly kampaně skutečně efektivní a mohly plnit stanovené cíle, musí být založeny na datech odrážejících skutečný stav klientova businessu.
Prozkoumali jsme tedy náklady firmy a marže u jednotlivých kategorií a produktů. Na základě toho jsme mohli navrhnout základní marketingovou strategii a spočítat potřebný budget, tedy rozpočet, který do marketingu bude na měsíční bázi proudit. I s ohledem na historický vývoj, kterým si firma již stačila projít, jsme nakonec vytvořili plán tržeb tak, abychom měli konkrétní cíl, ke kterému naše úsilí v oblasti výkonnostního marketingu směřuje.
Přestože by tyto kroky měly být naprostým základem každé marketingové spolupráce, stále se bohužel setkáváme s klienty, kteří prošli „péčí” některých jiných agentur a s podobným přístupem se nesetkali. Bez těchto kroků jsou však kampaně pouhým „střílením do tmy”, jehož úspěšný výsledek je pouze a jen dílem náhody.
Po nezbytných přípravách jsme v únoru roku 2023 mohli začít také s výkonnostním marketingem. Právě na něm jsme první část spolupráce postavili. Rozhodli jsme se pro klasiku v podobě PPC kampaní na Googlu a Seznamu, k nimž jsme přidali Social Ads na Facebooku a Instagramu.
O tom, že jsme se vydali správným směrem, jsme se přesvědčili prakticky ihned po spuštění kampaní. Už v únoru, tedy první měsíc, co kampaně fungovaly, se nám podařilo navýšit obrat meziročně o 284 %. Dech nám pak doslova vyrazil březen, kdy obrat meziročně poskočil o neskutečných 412 %. V dubnu pak vykazoval podobný růst, konkrétně zhruba 400 %. To vše při důsledném dodržení předem stanoveného PNO, tedy podílu nákladů na obratech.
Stranou nemohla zůstat ani otázka SEO. Přestože se v prvním plánu nejednalo o zcela prvořadou činnost, určitou pozornost jsme jí věnovali také. Připravili jsme analýzu klíčových slov, která nám ukázala, na jaké výrazy se chceme zaměřit v rámci tvorby obsahu pro web a na jaké budeme vytěžovat pomocí placených PPC kampaní. Synergickým efektem pak je také skutečnost, kdy se nám navíc bude hodit i v budoucnu při úpravách webu, které máme také v plánu.
Naše spolupráce s Niika nám dělá skutečně radost. Díky vzájemné důvěře podpořené perfektní komunikací jde práce doslova jako po másle a má výsledky téměř z říše snů. I mimo hlavní sezónu máme srovnatelné, ne-li lepší výsledky než v nejvytíženějším období, tedy kolem Vánoc. Kromě online marketingu však na současném stavu mají podíl také další aspekty. Skvěle se s ním totiž v tomto případě zkombinoval atraktivní produkt, tvorba kvalitní kreativy a souvisejícího obsahu na sociálních sítích, společně s perfektním a prozákaznicky orientovaným servisem. Během několika měsíců se z původního přivýdělku paní Hložánkové stal plnohodnotný business, který navíc zdaleka ještě nevyčerpal svůj potenciál růstu.
Pokračovat společně navíc hodláme také nadále. Co nejdříve se chceme zaměřit na web, který nás v současné době limituje patrně nejvíce. V plánu tvorba nového, rychlejšího webu, který bude splňovat naše požadavky z hlediska SEO a také po stránce uživatelské příjemnosti bude na špičkové úrovni. Niiku chceme také více zpropagovat v komunitě lidí, kteří se o šperky zajímají či s nimi pracují, a značku více proslavit. Věříme, že to je další ze správných cest.
Těšíme se tedy, co nám další spolupráce přinese. Věříme, že nás čeká skvělá plavba skrze někdy rozbouřené moře marketingu.