Preciosa Lighting
Svítidla z Kamenického Šenova, která dobyla svět
Svítidla z Kamenického Šenova, která dobyla svět
Český výrobce prodává své produkty do nejexkluzivnějších stavebních a developerských projektů na světě
Tentokrát začneme malou hádankou. Co vznikne, když se spojí sklářství se šperkařstvím a výsledek se ještě okoření mimořádným umem? Ti z vás, kteří hádají výrobu exkluzivních lustrů a svítidel obecně, mají pravdu. A právě v tomto oboru patří k naprosté světové špičce značka Preciosa Lighting, sídlící v severočeském Kamenickém Šenově.
Tamní výroba svítidel navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky můžeme vystopovat až v 19. století. Vyznačuje se především originalitou, citem pro detail a precizním dílenským zpracováním. Bez nadsázky můžeme říci, že Preciosa Lighting ve svém oboru těžko hledá konkurenci. A to v celosvětovém měřítku.
Snad právě proto si svítidla z Kamenického Šenova oblíbili ti nejnáročnější klienti. Pod unikátními a na míru vyrobenými lustry tak procházejí například hosté resortu Address Beach v Dubaji, superluxusního hotelového komplexu Ritz-Carlton v jordánském Ammánu, nebo cestující na mezinárodním letišti Los Angeles (LAX). Doplňme, že firma se zaměřuje převážně na dodávky právě pro businessovou klientelu, která může do zakázek investovat až miliony dolarů.
Management firmy postupem času došel k úvaze, že byť Preciosa Lighting získává svými bezkonkurenčními výrobky světovou proslulost, bylo by dobré ji ještě podpořit pomocí online marketingu. Právě v online prostoru se totiž pohybuje řada zájemců, ze kterých se mohou pomocí brandových kampaní rekrutovat potenciální klienti.
V Preciose si ale uvědomovali, že aby byl marketing skutečně správně vedený, potřebují pro jeho vedení spolehlivého partnera. Jakýkoliv chybný krok totiž může v případě takto celosvětově zaměřené společnosti znamenat ztrátu nejen finanční, ale také pracně a dlouho budované prestiže.
Preciosa Lighting se na nás ve Four Bros, tehdy coby začínající marketingovou agenturu, obrátila již v roce 2017. Preciosa v té době sice měla interní marketingový tým, specialisté na placenou reklamu v něm však nebyli. Hledala tak někoho, kdo by jí s tímto segmentem marketingu pomohl. Požadavek zněl na placené kampaně vedené na Facebooku a Instagramu, dále na YouTube, Google Ads, Pinterestu a také LinkedInu s globálním cílením, které budou děleny dle afilací neboli obchodních zastoupení v jednotlivých částech světa.
Cílem v tomto případě nemělo být klasické přímé zvyšování prodejů, protože v okamžiku, kdy prodáváte produkty v hodnotě desítek, stovek tisíc až milionů dolarů, přímý prodej je téměř nereálný. Proto jsme se zaměřili primárně na segment B2B a oslovování konkrétně vytipovaných cílovek – designérů, architektů, developerů, investorů a nadšenců do luxusního životního stylu po celém světě skrze brandově orientované kampaně.
Přestože jsme na začátku naší spolupráce jako agentura teprve začínali, zkušeností s placenými kampaněmi jsme měli z předešlých let již mnoho. Nebyl proto problém se s Preciosa Lighting domluvit na detailech. Shodli jsme se, že se v kampaních zaměříme především na propagaci značky jako takové a s ní souvisejících aktivit. Můžeme říci, že kampaně pro Preciosa Lighting jsou specifické snad ve všem. Začněme jejich zaměřením.
Zatímco ve většině případů cílíme na koncové zákazníky, nebo kombinaci segmentů B2C a B2B, zde se zaměřujeme primárně na segment B2B. Reklamy navíc běží celosvětově, konkrétně na 4 kontinentech. Právě kvůli tomu jsou vedeny rovnou ve 3 světových jazycích. S tím vším pak souvisí i složitější textace – obsah je třeba nejen vytvořit, ale také nechat přeložit. To vše s ohledem na fakt, že některé výrazy mohou mít v různých částech světa odlišný význam.
Velká část marketingového úsilí se točí okolo celosvětově proslulých eventů, kterých se Preciosa Lighting pravidelně účastní. Jednou z nejdůležitějších akcí je každoročně Milan Design Week, který je považovaný za Mekku designu. Účast na této akci je brána jako vysoce prestižní a pro profesionály z oboru v podstatě povinná. Špičky v oboru zde v prestižních prostorách muzea designu a umění Triennale Milano představují v rámci největšího světového festivalu designu nové designové řady a ano, je na co se dívat. Proto společně několik měsíců před touto událostí připravujeme způsoby, jak před touto akcí, tak i během ní, upoutat pozornost potenciálních klientů, kteří se sjíždějí z celého světa. Společně s Preciosou se pak během akce zaměřujeme na představení nového Signature Designu, který je jedním ze základních stavebních kamenů marketingu pro následující rok.
Podobnou váhu jako Milan Design Week pro nás má také nejprestižnější událost v jachtovém průmyslu – Monaco Yacht Show, kdy se každý rok do přístavu v Monaku sjíždějí nejvýznamnější hráči z celého světa, aby představili ty nejkrásnější a nejexkluzivnější jachty na trhu. Zde jsme s Preciosou skutečně Na jedné lodi! Společně zde předvádíme maritime program určený právě pro supermoderní a superluxusní jachty a další plavidla. Během čtyř dnů mají návštěvníci možnost se dostat do nitra jachet, které zastupují špičku designu, inovace a řemeslného umění a poznat, proč je Preciosa tak výjimečná.
V čem spočívá kouzlo portfolia Signature Designs? Designérům dává totiž jedinečnou možnost proměnit své představy o ideálním svítidle ve skutečnost. Pro nás pak představuje nástroj, pomocí kterého můžeme oslovovat každého, kdo se zajímá o prémiová řešení stavitelná na míru každého zákazníka. Jak? Vybrat si mohou z pěti různých designových konceptů, pěti jedinečných stylů.
V případě Preciosy máme pro budování povědomí o značce skutečně “nabito”. Mimo těchto prestižních událostí je Preciosa totiž žádaná také u realizace specifických projektů, například výše zmiňovaného osvětlení losangeleského letiště nazvané Crystal Swell. Zajímavostí je, že tato 17 metrů vysoká a 4 000 kilogramů vážící světelná instalace, kterou najdete na mezinárodním terminálu Toma Bradleyho, je projektována tak, že odolá případnému zemětřesení až o síle 7 stupňů Richterovy stupnice. Podobně jsme propagovali také instalace v dubajském metru, v kasinu v Macau a další exkluzivní projekty.
Určitá část kampaní je zaměřena také na Českou republiku a oslovení návštěvníků ze zahraničí. V nich se zaměřujeme především na propagaci nádherného flagship storu se showroomem Preciosa, který sídlí v úchvatné neorenesanční budově z roku 1894 přímo v srdci Prahy v Rytířské ulici. Na 540 m² mohou návštěvníci objevit křišťálové inspirace v nichž se střetávají tradice a současný design a prezentují se zde nejen všem milovníkům umění a sklářského řemesla, ale i dalším generacím.
Dlouholetá spolupráce, podpořená vzájemnou důvěrou, neustále přináší dobré výsledky. Preciosa Lighting nejenže získává nové a zajímavé zakázky z celého světa, ale také si buduje už tak dobré jméno ve světě těch nejexkluzivnějších developerských projektů.
Ve spolupráci navíc neustáváme a společně plánujeme také budoucnost. Vzhledem k tomu, že svět ecommerce se neustále mění, musíme i my přizpůsobovat podobu a vedení kampaní aktuálním trendům.
Pro nás ve Four Bros má tato spolupráce značnou hodnotu. Neustále si totiž ověřujeme, že i delivery takto specifického a světově zaměřeného projektu zvládneme bez zaváhání a k plné klientově spokojenosti. Propagace díla české firmy po celém světě je pak již třešničkou na dortu.
Kluci z FourBros nám pomáhají od roku 2017 vést kampaně na jednotlivých trzích v zahraničí a úspěšně naplňují naši online strategii. Oceňuji na nich především prozákaznický a lidský přístup, stejně tak proaktivní hledání nových cest, jak uspět v online marketingu.