SmartSeal
Chytrá chemie, která ulehčuje život kutilům, zahrádkářům i firmám
Chytrá chemie, která ulehčuje život kutilům, zahrádkářům i firmám
Firma plně využívá všechny marketingové kanály a úspěšně zvyšuje prodej
Nově položená dlažba na příjezdové cestě nebo čerstvě omítnutý dům. Majiteli nemovitosti dělají radost, do okolí září čistotou. Jenže zub času je neúprosný. Na zemi se začíná objevovat zažraný prach, špína nebo olej z auta, stěny – hlavně ty blízko rostlin, postupně pokrývá zelená vrstva řas či mechu. Veškerá radost pak mizí a nastávají starosti, jak si se situací poradit.
S tímto problémem si před časem lámali hlavu také sourozenci Ivana a Martin. Coby jednatelé firmy Condecor, zabývající se distribucí různých chemických produktů, hledali řešení, jak pomoci nejen sobě, ale také širokému okruhu zákazníků. Požadavek zněl jasně: stoprocentně funkční produkt za rozumnou cenu dostupný každému chalupáři či kutilovi.
Po delším hledání a zkoušení narazili na výrobky britské značky SmartSeal. Pečlivě je otestovali a protože s výsledky byli mimořádně spokojeni, domluvili se s výrobcem na jejich distribuci na českém trhu. Téměř ihned po uvedení na náš trh si značka SmartSeal získala oblibu, a to nejen mezi hobby uživateli, ale i mezi profesionály z řad úklidových firem, stavitelů a dalších.
Postupem času si však majitelé firmy začali uvědomovat, že potřebují pomoci s marketingem. Spolupracovali sice s několika freelancery a agenturami, tyto kooperace ale zdaleka nenaplnily očekávání. Výsledkem tohoto počínání byly v některých případech špatně nastavené kampaně, v jiných správně nastavené, ale bez tlaku na jejich škálování, což mělo za následek nemalé finanční ztráty. Majitelům firmy bylo jasné, že je nutná změna.
Zástupci firmy Condecor se na nás ve Four Bros obrátili na základě doporučení jednoho z našich dlouhodobých klientů. Cílem bylo především podstatné zefektivnění performance kampaní, jejichž výsledky byly zatím velmi neuspokojivé. Dalším úkolem bylo vymyslet, jak sladit chod firmy s přístupem k online marketingu.
Zpočátku byla z klienta směrem k nám jako marketingové agentuře znát, vzhledem k jeho minulým zkušenostem, jistá nedůvěra. Tu jsme ale poměrně rychle rozptýlili. Během několika úvodních schůzek jsme jej přesvědčili, že pracujeme zcela jinak, než na co byl předtím zvyklý, a především víme, co a jak máme dělat.
Klientovy produkty společně s jeho představami o tom, čeho by chtěl dosáhnout, se nám líbily. Na spolupráci jsme se proto domluvili poměrně hladce.
Po nezbytných přípravách jsme v únoru 2023 mohli spustit první kampaně.
Základ naší spolupráce tvoří výkonnostní, tedy performance kampaně na Googlu a Skliku. Právě pomocí nich můžeme směřovat relevantní publikum na web klienta.
Jejich spuštění předcházela nezbytná „palebná příprava“ v podobě analýzy historického vývoje prodejů, propočtu požadovaných tržeb, nastavení PNO a dalších aspektů. Díky tomu jsme přesně věděli, jaké parametry budou kampaně mít, kdy budou úspěšné a za jakých okolností by naopak byla potřeba jejich úprava.
První výsledky se dostavily prakticky ihned. Na únor jsme s ohledem na předchozí rok měli v plánu růst tržeb o 60 %, což jsme splnili. V březnu jsme pak meziročně zaznamenali nárůst o 123 %. V dubnu tržby meziročně rostly o 116 %. To vše při dodržení stanoveného PNO, tedy podílu nákladů na obratu.
Právě tento ukazatel, byť zcela základní, mnoho agentur i freelancerů buď částečně, nebo zcela ignoruje. Na něm však závisí, zda je kampaň a spolupráce jako celek výdělečná, nebo naopak peníze prodělává a je třeba ji upravit, popřípadě zcela zastavit.
Značce SmartSeal pomáháme také s businessovým poradenstvím. S rostoucí úspěšností kampaní nás totiž začínají omezovat některé z interních aspektů fungování firmy.
Jedná se především o kapacitu skladu, kdy se některé produkty rychle vyprodají a zákazníci na ně musí čekat. Podobně omezující je také personální otázka.
Společně proto pracujeme na tom, jak situaci zlepšit a chod firmy zefektivnit.
Spolupráci se SmartSeal hodnotíme po všech stránkách pozitivně. Zatímco klient je spokojený, že ve Four Bros našel spolehlivého partnera pro marketing, my máme radost, že nám roste pod rukama a může pomýšlet i na věci, které by ještě před pár měsíci byly téměř nemožné.
Již během prvních měsíců jsme na web přivedli o 50 % více návštěvníků, kteří na něm stráví proti minulosti o 20 % více času. Významně navíc poklesl bounce rate. Tato skutečnost ukazuje, že přivedení návštěvníci jsou skutečně relevantní. Konverzní poměr se zvýšil o 16 %, počet transakcí pak o neskutečných 92 %. To vše při zachování průměrné hodnoty objednávky.
Mnoho plánů máme také do budoucna. Chceme využívat další marketingové kanály, především sociální sítě. Plánujeme také společně zlepšit efektivitu businessu, především forecast toho, co a jak se bude prodávat, a to na základě analýzy dat.
Už teď se těšíme na další úspěchy, které naše společná plavba přinese.