Klient:

Wildskin

Výrobci kožené galanterie z Oder vzrostly meziměsíční e-shopové tržby o 631 %

případová studie

Rodinná firma úspěšně rozšiřuje klientelu, uvádí na trh nové výrobky a slaví 30 let existence

631 %
o tolik meziměsíčně narostly e-shopové tržby
1,2 milionu Kč
tržeb za jeden měsíc
1 produkt
zefektivnil kampaně hned 3×

jejich příběh

jejich cíl

naše řešení

1

FINANČNÍ ANALÝZA A NOVÁ CENOTVORBA

wildskin-marze

První, na co jsme se po vzájemné dohodě zaměřili, byla analýza stavu firemních financí. Po kontrole finančních uzávěrek za posledních 5 let jsme poměrně záhy objevili, že marže se postupně snižovala a s ní klesal i zisk.

Důvodem byl především stále větší tlak velkoobchodních odběratelů na nižší ceny, což je nejen v tomto byznysu zcela běžné. Majitelé firmy tak produkty skutečně prodávali s nižšími maržemi, přestože to pro ně bylo výhodné čím dál méně.

Jako první proto na řadu přišlo nové nastavení cen. Vše jsme společně důkladně propočetli tak, aby zboží zůstalo pro velkoodběratele cenově atraktivní, ale přitom Wildskinu přinášelo zisk v požadované míře.

Spolu s tímto krokem jsme vymysleli také taktiku, jak zdražení odběratelům oznámit. S bratry Olšinovými jsme se dohodli, že klienty informujeme nikoliv hromadně, ale samostatně jednoho po druhém. Díky tomu budeme mít čas a prostor řešit případné problémy. Jako první jsme pak zkusili oslovit menší firmy, jejichž případný výpadek by Wildskinu nezpůsobil vážnější problémy.

Tento způsob se nakonec ukázal jako úspěšný. Téměř všechny oslovené společnosti nové velkoobchodní ceny přijaly bez potíží a s pochopením. Při další finanční analýze následující rok byla čísla mnohem optimističtější.

2

PERFORMANCE KAMPANĚ ZAMĚŘENÉ NA MALOOBCHOD

Znázornění částí performace kampaní pro firmu Wildskin.

Po vyřešení všech velkoobchodních záležitostí jsme svoje síly napnuli také maloobchodním směrem. Vzhledem k tomu, že koncoví zákazníci do té doby tvořili velmi malou část klientely Wildskinu, zde byl velký potenciál.

Po řadě propočtů, příprav a nastavení KPIs jsme spustili výkonnostní kampaně přes Google Ads a Sklik. Pozornost jsme věnovali také Facebooku a Instagramu. Propagovali jsme nejen konkrétní produkty, ale i značku Wildskin jako takovou.

Po vyhodnocení prvních výsledků jsme však konstatovali, že výkonnost těchto kampaní zaostala za očekáváním. Důvodem byl především fakt, že značka neměla mezi maloobchodní klientelou vybudovaný příliš silný brand. Jinými slovy její známost nebyla natolik velká, aby byla schopna oslovit širší spektrum nakupujících. Kampaně jsme tedy dočasně utlumili a převedli do fáze udržování.

3

ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY

Dárková sada Wildskin: kožený opasek, klíčenka a pouzdro na karty a průkazky.

Pro zaujetí pozornosti u většího množství nakupujících bylo také nutné obohatit nabídku o novinky. Bratrům Olšinovým jsme ze všeho nejdříve doporučili sestavení několika druhů dárkových sad pro ženy i muže. Prakticky poskládané sety vždy tvoří několik produktů, které jsou jinak nabízeny samostatně. Balení do designové kartonové krabičky z nich dělá exkluzivní dar například k Vánocům nebo narozeninám.

Jednalo se o krok správným směrem a zákazníci ihned projevili o sady zájem. Soupravy navíc perfektně zapadly také do kampaní, když zvýšily průměrnou hodnotu objednávek a tím efektivitu reklam.

4

NAVRŽENÍ NA TRHU CHYBĚJÍCÍHO PRODUKTU

Kožený obal na myslivecké plomby od firmy Wildskin.

Spolu s tím jsme začali pracovat na zcela novém produktu, který do té doby na trhu chyběl. Viděli jsme v něm přitom zcela mimořádný potenciál. Vzhledem k tomu, že se řadu let zajímáme o myslivost, věděli jsme, že velký zájem je o obaly na plomby, které myslivci do té doby nosili v obyčejných sáčcích nebo po kapsách.

Produkt jsme ve spolupráci s Wildskinem vyvinuli úplně od začátku. Vše jsme navrhli, nechali vyrobit první prototypy a rovnou je otestovali. Na základě osobních poznatků jsme produkt ještě dále vylepšili, díky čemuž jsme si byli stoprocentně jistí, že je skutečně plně funkční. Současně s tím jsme výrobek po mnoha propočtech a analýzách nacenili. Jeho uvedení na trh jsme pak takticky načasovali na přelom října a listopadu, kdy se začíná rozbíhat hlavní myslivecká sezóna.

Střed pomyslného terče jsme tentokrát pomyslně nezasáhli jedním nábojem, ale rovnou celým zásobníkem. Už v polovině listopadu jsme museli výkonnostní kampaně propagující tuto novinku zastavit. Počet objednávek totiž rostl tak závratným tempem, že dílna v Odrách přestávala stíhat vyrábět a hrozilo, že se odbavování objednávek úplně zastaví. V řeči čísel to znamenalo meziměsíční nárůst e-shopových tržeb ze zhruba 190 tisíc korun na více než 1,2 milionu.

Naplno se tak ukázalo, že se nám podařilo objevit na trhu díru, kterou jsme s radostí zaplnili. Úspěšné byly také reklamní kampaně, když jejich PNO kleslo až k fantastickým 13 %. Zatímco ve většině případů s objemem tržeb efektivita kampaní spíše klesá, zde tomu bylo naopak.

společný úspěch

Oboustranná důvěra kombinovaná s naší schopností pokrývat marketing komplexně a do posledního detailu se naplno projevila ve výsledcích. Wildskinu se daří získávat stále nové malo- i velkoobchodní klienty a na svých produktech vydělává.

Vzhledem k tomu, že se firma i nadále rozhodla specializovat především jako dodavatel pro velkoodběratele, jsme naši spolupráci po dohodě dočasně utlumili. Budoucnost však i nadále zůstává otevřená. Nápadů, co a jak dělat, máme určitě dost.

použité služby

Roman Olšina, majitel & zakladatel

Bratři a sestry z 4Bros projevili od prvního setkání velmi chápavý, iniciativní přístup při řešení optimalizace stávajícího eshopu, jeho restrukturalizaci, dále při vytipování a vývoji nových produktů, jejich fotodokumentaci a v neposlední řadě také při cenotvorbě všech našich výrobků. Z některých doporučených novinek se okamžitě staly bestsellery a táhly prodeje celého eshopu. Jejich nadhled, zkušenosti, invence, individuální přístup, schopnost vcítit se do uvažování a potřeb klienta, také jejich ochota k jednáním ať už on-line nebo i osobně, to vše jsou atributy, se kterými se člověk nesetká každý den.