Transparentnější stránky a reklamy na Facebooku

Facebook dnes udělal významný krok k tomu, aby byl obsah na jeho síti pro koncové uživatele ještě více transparentní. Poskytnout lidem více informací o dané stránce a reklamách, které spravuje, je stěžejní pro větší zodpovědnost inzerentů a bude dalším krokem ke snížení možností pro zneužití Facebooku.

 

  • Zobrazení aktivních reklam: Nyní si můžete zobrazit reklamy, které má daná stránka spuštěny skrze Facebook, Instagram, Messenger a partnerské sítě, a to i v případě, že se vám tyto reklamy nezobrazují. Stačí se přihlásit do Facebooku, navšívit jakoukoliv stránku a kliknout na „Informace a reklamy“ v levém panelu. Uvidíte textaci a kreativu reklam a pomocí tlačítka „Nahlásit“ můžete upozornit na jakékoliv pontenciální zneužití.
  • Více informací o stránce: Můžete se také dozvědět o Stránkách více, i když neinzerují. Například můžete zjistit nedávné změny jejich názvů nebo vidět, kdy byla stránka vytvořena. Více informací bude Facebook přidávat v dalších týdnech.

 

 

Facebook také oznámil, že brzy spustí označování politických reklam také v Brazílii, před nadcházejícími volbami. Tato funkce byla v USA spuštěna již v květnu a uvidíme, zda-li se jí dočkáme v České Republice také před našimi volbami na podzim. Každá reklama která propaguje politickou stranu či uskupení tak bude na Facebooku jasně identifikovatelná.

Jde vidět, že Facebook se ve světle nedávných prohřešků, nejasností a skandálů aktivně snaží zachovat nestrannost a dobré jméno své platformy. Dobrá práce!